۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس

از بهره وری اقتصاد روستایی تاحفاظت از منابع طبیعی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۹
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس عنوان کرد: تبدیل روستاهای گردشگری تنگ براق به عنوان روستای هدف گردشگری الگو، باید با تامین زیر ساخت‌ها و ساماندهی ارائه خدمات دارای مجوز و با کیفیت رقم بخورد.
از بهره وری اقتصاد روستایی تاحفاظت از منابع طبیعی
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در جلسه‌ای که با حضور فرماندار اقلید و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره آخرین وضعیت تفرجگاه تنگ براق و اینکه میراث فرهنگی باید برای ساماندهی این منطقه گردشگری ابتکار عمل را در دست بگیرد، گفت: همه دستگاه‌ها باید با همفکری و همراهی وارد حوزه گردشگری و رفع مشکلات آن شوند.

قائم مقام استاندار و رییس شورای عالی گردشگری استان فارس که پیش از این در بازدیدهای میدانی وضعیت این منطقه و تفرجگاه های مشابه آن در اقلید را مورد بررسی قرار داده بود، با بیان اینکه دهیاری با توجه به جایگاه قانونی که دارد می‌تواند از محل درآمد آن برای توسعه و آبادانی این تفرجگاه و روستاهای مجاور اقدام کند، یادآور شد: آبادانی و عمران می‌تواند باعث توسعه این منطقه گردشگر پذیر شود.
 
 فرخ زاده تصریح کرد: برای پذیرش گردشگران باید مکان‌های اقامتی در تنگه براق طراحی و تامین گردد که این کار نیازمند تدابیر جدی است. تکلیف شرکت خدماتی و شرح وظایف آن در قبال هزینه دریافتی نیز باید مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: تنگ براق متعلق به یک روستا و بخش یا شهرستان نیست بلکه تدابیر آن در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و معرفی به عنوان جاذبه گردشگری متعلق به استان فارس و ایران است. افراد بومی در صورت مشارکت حداکثری می توانند سهم بهره برداری خود را افزایش دهند.
 
فرخ زاده افزود منابع آب چشمه باید صیانت شود و استانداردها رعایت گردد و اختیارات به متولی سپرده شود و دیگر دخالتی خارج از چهارچوب توافق شده انجام نشود تا سرمایه گذار و بهره بردار بتواند با خیال آسوده پروتکل ها را رعایت و خدمات گردشگری و اقامتی ارایه دهند. 

معاون استاندار فارس همچنین عنوان کرد: یکی از مواردی که در تنگه براق باید ساماندهی شود، تعطیلی مکان‌های بدون مجوز و خدمات غیر استاندارد است که باعث آلودگی زیست محیطی و سایر نارضایتی‌ها شده است.

 فرخ زاده تاکید کرد: مراکز اقداماتی و خدماتی در این محور گردشگری باید دارای مجوز و برخوردار از استاندارهای لازم باشند.

وی با بیان اینکه روستاییان نیز برای تبدیل شدن این منطقه گردشگری باید تلاش کنند گفت: تلاش داریم بتوانیم با رفع آسیب‌ها و ساماندهی برخی از خدمات، تنگه براق و روستای آن را جز روستاهای هدف گردشگری الگو تعریف کنیم تا بتوانیم از اعتبارات هدف گردشگری برای تامین زیر ساخت ها بهره ببریم .

معاون گردشگری استانداری فارس تصریح کرد: این تفرجگاه می‌تواند به عنوان یک الگو با رعایت تمام پروتکل‌ها و استانداردها در کشور مطرح شود که تحقق این امر به تلاش و توانمندی استان فارسی‌ها بستگی دارد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما