دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز:

برگزاری دوره آموزشی توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس

25 مرداد 1401 ساعت 10:34

گزارشگر : منیره خسروبیگ

دوره آموزشی توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در حال برگزاری است.


به گزارش حافظ خبر، محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی «توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که با حضور جمعی از پیشکسوتان و اساتید دفاع مقدس به مدت دو روز به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و دانشگاه آزاداسلامی فارس در حال برگزاری است اظهار داشت: مردم، مسئولان و نخبگان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به صورتی علمی و کاربردی برای همگان تبیین کنند تا به این صورت شاهد ترویج این فرهنگ باشیم و بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس نیز در همین دانشگاه‌ها و توسط اساتید متخصص این حیطه است.

قائدی خاطرنشان کرد: در زمینه دفاع مقدس حق مطلب گفته نشده و خیلی مسائل مغفول مانده و تدریس این دو واحد درسی در دانشگاه توسط اساتید و پیشکسوتان این حوزه می‌تواند زمینه معرفی بهتر این حماسه ایثار را به همگان به ویژه جوانان  و دانشجویان فراهم کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به فیلم تک تیرانداز آمریکایی گفت: آمریکا با استفاده از هنر و هالیوود قصد قهرمان‌سازی کاذب از سربازان متجاوز و خیانتکار خود را دارد و از سرباز تک تیراندازی که تعداد زیادی زن و کودک عراقی را کشته قهرمان می‌سازند و برایش بزرگداشت می‌گیرند و تلاش می‌کنند ضدارزشهای خود را ارزش جلوه بدهند اما ما در معرفی دفاع مقدس که دفع تجاوز دشمن بود و نماد حق بودیم خوب عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه مکتوب کردن فرهنگ ایثار و شهادت و چاپ کتاب نیز خوب عمل کرده‌ایم اما در زمینه ساخت تولیدات هنری ضعیف بودیم افزود: رسانه تولید قدرت می‌کند و شما پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس بهترین نمایندگان این کشور برای معرفی دفاع مقدس به نسل جدید هستید.

قائدی گفت: مردم، مسئولان و نخبگان باید فرهنگ ایثار و شهادت را به صورتی علمی برای همگان تبیین کنند تا به این صورت شاهد ترویج این فرهنگ باشیم و بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس نیز در همین دانشگاه‌ها است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در پایان ضمن قدردانی از همکاری اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با دانشگاه آزاد اسلامی جهت برپایی این کارگاه دو روزه ابرازامیدواری کرد و عنوان کرد:  این کارگاه باید فتح بابی برای تدریس کاربردی و عالمانه تر  سایر معارف معنوی در دانشگاه‌ها شود.


کد مطلب: 26037

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26037/برگزاری-دوره-آموزشی-توان-افزایی-آشنایی-علوم-معارف-دفاع-مقدس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir