۰
plusresetminus
استاندار فارس:

شرایط استان در بحث نهضت ملی مسکن قابل قبول است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
استاندار فارس گفت: وضعیت و شرایط امروز استان در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به اقدامات انجام شده قابل قبول و امیدوار کننده است.
شرایط استان در بحث نهضت ملی مسکن قابل قبول است
به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن فارس افزود: بنده این آمادگی را دارم که روزانه ساعتی را با حضور دستگاه‌های متولی به بررسی شرایط شهرستان‌هایی که بیشترین مشکل را در این زمینه دارند اختصاص دهم تا با رفع موانع موجود روند کار در آن شهرستان ها نیز با شتاب بیشتری پیش رود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم رصد فعالیت و اقدام فرمانداران استان در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رتبه بندی آن‌ها از نظر عملکردی ادامه داد: با توجه به اینکه نخستین گام در اجرای این طرح بحث تامین زمین است، لذا بحث زمین در شهرهایی که به طور کامل حل و فصل نشده از جمله شیراز و صدرا به سرعت تعیین تکلیف شود.

استاندار فارس، بر لزوم پیش بینی مسجد، مدرسه، کتابخانه، زمین ورزش و پایگاه سلامت در پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز تاکید کرد و افزود: هیچ مجتمع مسکونی نباید بدون مسجد و مدرسه اجرا شود.
وی با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر ساخت خانه‌های یک طبقه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی که زمین به اندازه کافی دارند، بیان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور، در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد و امکان ساخت خانه های یک طبقه وجود دارد این اتفاق باید بیافتد.
استاندار فارس گفت: گاهی برخی شهروندان نسبت به جا نمایی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گلایه دارند و مکان در نظر گرفته شده را مناسب سکونت خود نمی‌دانند که انتظار داریم دستگاه‌های متولی در بحث جانمایی زمین حتی المقدور نظرات مردم را نیز جویا شوند.
دکتر ایمانیه، در خصوص مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای این طرح آمادگی داریم که چنانچه انبوه سازان آمادگی داشته باشند زمین در اختیارشان قرار دهیم و در مراحل بعد از جمله دریافت انشعاب های آب، برق و گاز و همچنین پروانه ساخت از آنها حمایت کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما