رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم شهری

31 مرداد 1401 ساعت 8:34

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در نشستی صمیمانه با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس دیدار و گفت و گو کرد. 


به گزارش حافظ خبر، مسعود زارعی در این نشست در خصوص حوزه پسماند، ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم شهری و پیگیری خروج کارخانه های آلاینده با مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان گفت و گو کرد.

در این نشست که با حضور مدیران حوزه خدمات شهری و مدیرکل و معاونین اداره محیط زیست برگزار شد، مهندس زارعی عنوان کرد: در این جلسه با عطا پور شیرزاد در خصوص مباحث مشترک در حوزه حفظ محیط زیست در ارتفاعات و نگهداری فضاهای زیست محیطی و باغات شهر شیراز و دفع نخاله های ساختمانی و پسماند های عفونی مباحثی مطرح شد. 

وی افزود: در این جلسه همچنین بر پیشگیری و مشارکت هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی متولی این حوزه در جهت رفع معضلات زیست محیطی و آلودگی صنایع آلاینده و احیای قنوات و تالاب های شهر در جهت جلوگیری از مسئله فرونشست و کنترل ریزگردها تأکید شد. 

گفتنی است تغییرات اقلیمی پیش رو و بدنبال آن تغییر در وضعیت آب و هوایی موجود از دیگر مباحثی بود که در این نشست رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز به آن اشاره کرد. 

در این گفت و گو همچنین، پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از برگزاری چنین جلساتی استقبال و نسبت به رفع مشکلات حوزه محیط زیست استان با مشارکت کمیسیون  سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اعلام آمادگی کرد. 

در پایان این جلسه  زارعی در خصوص مشکلات موجود پیرامون رودخانه چنار راهدار و رودخانه خشک مباحثی را عنوان کرد و بر حفظ قنوات شهر و تشکیل کارگروه های تخصصی و کارشناسی در جهت مطالعات و بررسی های دقیق موضوعات مشترک تأکید کرد.


کد مطلب: 26074

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26074/ساماندهی-مشاغل-آلاینده-مزاحم-شهری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir