بانک مهر ایران:

افزایش ۶۲ درصدی اعتبار بانک قرض الحسنه مهر ایران در هشت ماه گذشته

9 شهريور 1401 ساعت 17:14

بهزاد شمس الدینی امروز در جمع خبرنگاران گفت:
در افق 1410، ارزش ها، هنجارها، سبک های زندگی اسلامی و ایرانی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی نهادینه شده است و مهمترین موضوع آن ترویج قرض الحسنه و بانک داری اسلامی است.


به گزارش حافظ خبر، مدیر بانک قرض الحسنه «مهر» ایران شعب استان فارس با اشاره به اینکه در، افزود: در هشت ماه اول ابتدای حضور مدیرعامل جدید بانک قرض الحسنه 62 درصد افزایش اعتبار را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه جلوه یاری و توجه به نیازمندان در بانک قرض الحسنه «مهر» ایران مورد توجه قرار گرفته و در اسلام و قرآن کریم هم به موضوع و فرهنگ قرض الحسنه تاکید شده است، اضافه کرد: باید با تکیه بر قرآن در خصوص موضوع قرض الحسنه گام های مناسبی برداریم.

شمس الدینی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه به عنوان سفیران قرض الحسنه محسوب می شوند چرا که می توانند مروج فرهنگ قرض الحسنه در کشور باشد، افزود: بانک قرض الحسنه «مهر» ایران در بحث منابع بانک 117 هزار میلیارد تومان منابع دارد که چشم انداز در سال 1401 میزان 200 هزار میلیارد تومان است.

مدیر بانک قرض الحسنه «مهر» ایران شعب استان فارس با یادآوری این مطلب که 86 هزار میلیارد تومان تا امروز وام پرداخت کرده و چشم انداز ما تا پایان سال 170 هزار میلیارد است، افزود: 13 میلیون نفر تعداد مشتریان کنونی و چشم انداز مشتریان 20 میلیون نفر است.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران تنها 6 دهم درصد مطالبات دارد، اظهار کرد: این موضوع کاهش از خود نشان می دهد و هدف گذاری اینست که تا پایان سال به نیم درصد برسد.

شمس الدینی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت مطالبات جز نمونه ترین بانک های کشور هستیم، اضافه کرد: این بانک توانسته وام 200 میلیون تومانی واریز کند که بانک های دیگر نتوانسته اند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بانک های بدون ضامن هم جز دستاوردهای این بانک است، افزود: یکصد فقره وام قرض الحسنه برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که یکی از شرکت های دانش بنیان استان فارس توانسته است این پول را دریافت کند و شرکت های دانش بنیان تا سقف 500 میلیون تومان می توانند وام دریافت کنند.

شمس الدینی با اشاره به اجرای طرح «مهریار» در بانک قرض الحسنه «مهر» ایران، گفت: هر سازمان، ارگان ها و شرکت ها که حقوق کارکنان را به بانک قرض الحسنه «مهر» ایران انتقال دهد، به اندازه سقف پنج درصد همان مبلغ می تواند امتیاز وام برای آن اداره وام در نظر می گیرد سقف فردی هم به تشخیص آن اداره یا سازمان تا سقف 200 میلیون تومان است و این مبلغ وام هر ماه به افراد تعلق می گیرد.

وی با وام های قرض الحسنه باعث کاهش مشکلات خانوادگی می شود، افزود: سرمایه بانک از 2 هزار و 500 به پنج هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیر بانک «مهر» ایران شعب فارس با اشاره به اینکه فارس جز پنج استان برتر در حوزه ایجاد شعبه مجازی است، اظهار کرد: مردم فارس در بحث فرهنگ قرض الحسنه می توانند زبانزد باشند.

وی با اشاره به اینکه از میان 530 شعبه کشور، چهار شعبه استان فارس جز 10 شعبه برتر کشور هستند که شعبه کازرون رتبه اول کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: ما به دنبال منافع نیستیم و به دنبال خدمت هستیم.

شمس الدینی با یادآوری این مطلب که افتخار می کنم که ضعیف ترین اقشار به این بانک مراجعه و دریافت خدمت می کنند، اضافه کرد: در طرح «همیاران مهر» استان فارس میزان 136 درصد کاهش هدف را شاهد بوده و در این طرح توانسته، آزادی زندانیان را انجام داده است.


کد مطلب: 26144

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26144/افزایش-۶۲-درصدی-اعتبار-بانک-قرض-الحسنه-مهر-ایران-هشت-ماه-گذشته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir