۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس:

راهبرد فارس توسعه روابط با کشورهای دوست

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
محمد فرخ زاده در این دیدار، ضمن ابراز امیدواری درباره افزایش رابطه  دو طرفه بین کنیا و شهر شیراز در بخش های مختلف، گفت: چارچوب و هدف ما به توسعه رابطه با جهان است و در این راستا، می توان با ارتباط دو سویه ظرفیت ها را در کشورهای دوست احصا و به اشتراک گذاشت.
راهبرد فارس توسعه روابط با کشورهای دوست
به گزارش حافظ خبر، رییس شورای توسعه گردشگری استان فارس ضمن اشاره به اهمیت و قدرت رسانه در دنیایی امروز برای معرفی ظرفیت های هر کشور، تصریح کرد: دنیا بر پایه قدرت رسانه ای می چرخد و دو کشور می توانند از این طریق دستاوردها و جاذبه های خود را به یکدیگر معرفی کنند و ضروری است همه ظرفیت های رسانه به کار گرفته شود تا امکانات گردشگری دو کشور را به مردم  معرفی کنیم. 

 وی در ادامه به اهمیت برگزاری رویدادها و تعاملات اجتماعی و فرهنگی بین کشورها اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در طول سال باید برنامه هایی در قالب رویدادها طراحی و برگزار کنیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به  برقراری سفرهای هوایی بین کنیا و تهران عنوان کرد: پیشنهاد این است که یکی از سه پرواز هفتگی بین تهران و کنیا به فرودگاه بین المللی شیراز منتقل شود.

فرخ زاده درباره گردشگری سلامت در شیراز با بیان اینکه شهر سلامت یک منطقه منفصل از شهر اقتصادی شیراز است و دارای قابلیت سرمایه گذاری خارجی است، اظهار داشت: شیراز آمادگی سرمایه گذاری مشترک را در حوزه گردشگری سلامت با کشور کنیا دارد. 

 فرخ زاده افزود: امید است با بررسی اشتراکات فرهنگی و با انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین شیراز و نایروبی، شاهد توسعه مسایل فرهنگی و گردشگری بین دو کشور باشیم.

معاون استاندار فارس ضمن استقبال از حضور فن تورها بین دو کشور  گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات کاری و موثر در کشور کنیا بتوانیم در این پیشنهادات را بصورت عملی دنبال کنیم. 

 وی با اشاره به صنایع دستی و آثار هنرمندان شهر شیراز و استان فارس و جایگاه این آثار در صادرات کشور گفت: در کنار صادرات لازم است با ایجاد نمایشگاه برای عرضه محصولات، آموزش به علاقمندان را در دستورکار قرار داد.  

در ادامه این نشست، سفیر کنیا در ایران از راه اندازی مجدد کنسولگری این کشور در شیراز خبر داد‌،
این مقام مسئول کشور کنیا با بیان اینکه در گذشته این کنسولگری در شیراز فعالیت داشته، اظهار کرد: راه اندازی مجدد این کنسولگری نشان دهنده اهمیت شیراز برای کشور کنیاست.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای برگزاری فن تور و آشنایی تورگردانان کنیایی با ظرفیت های گردشگری شیراز خبر داد و گفت آماده است در حوزه های مختلف به تقویت روابط دو کشور کمک کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۱۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما