دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

جان باختن ۳ هم استانی مبتلا به کرونا در فارس طی شبانه روز گذشته

15 شهريور 1401 ساعت 14:58

گزارشگر : منیره خسروبیگ

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه، پانزدهم شهریور ۱۴۰۱ اعلام کرد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۱۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۷ هزار و ۴۳۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۴۸۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۱ هزار و ۴۱۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۶ هزار و بیست بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۶۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۳۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۸ هزار و ۶۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۶۷ هزار و ۷۵۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۳۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۷۹ دُز نوبت سوم و ۱۲۵ هزار و ۱۳۱ دُز یادآور واکسن بوده است.


کد مطلب: 26178

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26178/جان-باختن-۳-هم-استانی-مبتلا-کرونا-فارس-طی-شبانه-روز-گذشته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir