معاون استاندار فارس در سفر به شهرستان ارسنجان:

ساماندهی پروژه های میراثی و‌ گردشگری و تعیین تکلیف آن

28 شهريور 1401 ساعت 14:57

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محمد فرخ زاده در حاشیه سفر به شهرستان ارسنجان و پیگیری مسائل و مشکلات این شهرستان با بیان اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و پیگیری مصوبات سفر درون استانی استاندار محترم، خارج از وظایف تخصصی معاونت‌ها از سوی ایشان بین معاونین تقسیم کار شده است، عنوان کرد: شهرهایی که سابقه گردشگری داشته و مقصد سفر هستند به حوزه معاونت گردشگری و زیارت واگذار شده است.


به گزارش حافظ خبر، فرخ‌زاده با بیان اینکه یکی از این شهرستان‌ها ارسنجان است، افزود:  در این شهرستان مسائل مختلف با حضور مدیران شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون استاندار فارس تأمین آب طرح مسکن ملی در شهرستان ارسنجان، تکمیل راه‌های دسترسی، تکمیل دو تقاطع غیرهمسطح در حال اجرا و مسائل حوزه درمان و بهداشت از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این سفر شهرستانی در پی بازدید های میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه چند طرح بهداشتی درمانی در روستاهای شهرستان ارسنجان با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اجرا است، اظهار کرد: پس از بازدید میدانی از این پروژه‌ها که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان وزرات بهداشت صورت گرفت، مقرر شد همکاری لازم در راستای راه اندازی و خدمات رسانی این مراکز انجام شود.

وی ادامه داد: تبدیل فعالیت روزانه یکی از این مراکز به فعالیت شبانه روزی از جمله مسائل مورد نیاز مردم منطقه بود که با پیگیری های انجام شده در دستور کار قرار گرفت.

به گفته معاون استاندار فارس در موضوع تأمین آب شرب نیز مسائلی در شهرستان ارسنجان وجود داشت که با اقداماتی که انجام شد به سرانجام مطلوب رسیده و اکنون  مشکل آب شهر ارسنجان برطرف شده است.
 
رفع مشکلات مربوط به راه‌های دسترسی این شهرستان به سعادت شهر و سایر نقاط نیز از موارد دیگری بود که فرخ‌زاده در گزارش سفر خود به آن اشاره کرد و افزود: پس از بازدیدهای انجام شده پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع مربوط به اماکن میراثی شهرستان ارسنجان نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مدرسه میراثی سعیدیه و قلعه تاریخی ارسنجان از جمله این امکان است که مقرر شد حوزه علمیه فعلی با کمک آموزش و پرورش به یکی از مدارس منتقل شود و ساختمان مدرسه سعیدیه با هدف مرمت و بهسازی در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، یادآور شد: مقرر گردید فرماندار شهرستان ارسنجان طرح های مورد نیاز برای تعیین تکلیف این ساختمان ‌ها را ارائه کند.

وی عنوان کرد: پس از تعیین تکلیف و مرمت این بناهای تاریخی واگذاری آنها به بخش خصوصی و افزوده شدن به ظرفیت های گردشگری ارسنجان در دستور کار قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 26248

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26248/ساماندهی-پروژه-های-میراثی-و-گردشگری-تعیین-تکلیف

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir