۰
plusresetminus
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس:

برگزاری رویداد تا ثریا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۸
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری رویداد «تا ثریا» به مناسبت هفته دفاع مقدس در روز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه در مرکز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز خبر داد.
برگزاری رویداد تا ثریا
به گزارش حافظ خبر، احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس امروز، ۲۸ شهریورماه در نشست خبری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور با عنوان «تا ثریا» که در ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که بنیاد تعاون ذیل شرکت پیشگامان دارد کار را پیگیری می‌کند، حوزه دانش‌بنیان است و برای مجموعه سپاه نیز این مهم است که در این حوزه چه کارهایی بتواند انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه مشابه این رویداد سال گذشته در کشور برگزار شد، اضافه کرد: تمرکز ۸۰ درصد نقدینگی‌ها در تهران باعث شده که بسیاری از استان‌ها از سرمایه‌گذاران بی بهره شوند لذا این استراتژی را تعریف کردند که همین مدل رویداد در استان‌ها نیز برگزار شود.

نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس با بیان اینکه این کار با سه محور انجام می‌شود، افزود: مرکز ثقل این مثلث، حل فناورانه مسائل اولویت‌دار است و ضلع‌های آن تشکیل بانک نظام مسائل استان، شبکه پشتیبانی سرمایه‌گذاری و شبکه نخبگانی است.

بانک جامع نخبگانی در فارس نداریم
وی با اشاره به اینکه بخشی از این پشتیبانی و سرمایه‌گذاری از طرف تهران و بخشی از طرف خودمان باید مهیا شود، اظهار کرد: در استان بانک جامع نخبگانی نداریم؛ یکی از فلسفه‌های این رویداد این است که برای حل مسائل، بانک جامع نخبگانی ایجاد شود تا هر کسی هر حوزه‌ای را نیاز داشت حتی بین خود جامعه نخبگانی اتصال‌های لازم ایجاد شود.

قاسمی با تصریح اینکه بانک نظام مسائل نیز نداریم، گفت: هدف رویداد این است که به همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی بگوید بستری را ایجاد می‌کنیم که شما نیازهای خود را بیاورید. بستری که صاحبان مسئله را به واحدها و شرکت‌‎های فناور توانمند پاسخگو وصل کنیم تا مسائل در آنجا حل شود که این خود، اشتغال و توسعه کار دانش بنیانی است.

وی اظهار کرد: این رویداد فقط یک رویداد نیست بلکه  نقطه عطفی برای جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است تا بگوییم می‌توانید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید؛ چون هنوز باورمان این نشده است که در حوزه تکنولوژی و فناوری اگر سرمایه‌گذاری شود، شغل پایدار ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به ویژگی‌های استان فارس بیان کرد: استان فارس یکی از مراکز تمدن بشری، قطب کشاورزی و باغداری، قطب پزشکی و درمانی به ویژه در گردشگری سلامت و چهارمین استان بزرگ کشور است که این ویژگی‌ها به عنوان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه است که باید تبدیل به بالفعل شود؛ هدف این است که در این رویداد بگوییم شایستگی فارس بیشتر از وضع موجودش است و باید تلاش شود به وضع مطلوب برسد، این رویداد می‌خواهد بستری را ایجاد کند که کمک کننده و تسهیل‌گر به وضع مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه با همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها متأسفانه نتوانستیم فصل و فهم مشترک در امورات پیدا کنیم، تصریح کرد: هم‌افزایی و یک سامانه یکپارچه هدفمند هوشمند وجود ندارد که بتواند این‌ها را رهبری کند بنابراین نمی‌توان بدون یک اکوسیستم پیش برنده و پیش رونده کاری را انجام دهیم، باید حتماً این اتفاقات بیفتد.

نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس با یادآوری اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس رویداد «تا ثریا» در روز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه  در مرکز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۸۹ طرح به ما ارائه شده که ۱۵ طرح فناورانه انتخاب شدند و از صبح تا ظهر ارائه می‌شود تا سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند که بیشتر در حوزه‌های پلتفرمی، سلامت، گردشگری، کشاورزی و صنعت است. همچنین تقریباً ۱۹۶ نیاز فناورانه به ما ارائه شده که برای بعد از ظهر ۱۰ نیاز فناورانه را آنجا مطرح می‌کنیم.

وی با تصریح اینکه پیشگامان یک رسالت دارد که سر خط کردن ظرفیت‌ها برای پر کردن خلأهاست و اهداف اصلی آن پشتیبانی از واحدهای فناور مردمی است، یادآور شد: دومین هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مسئله محور است. همچنین ایجاد یک سبد مشترک حمایتی هدف کلی ما است تا نیازهای فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان از آن استفاده کنند.

نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس با اشاره به شبکه نخبگانی گفت: اکوسیستمی برای ارتباط پارک علم و فناوری، پردیس، صنایع نوآوری دانشگاه آزاد و بنیاد ملی نخبگان و... در استان فارس وجود ندارد؛ این‌ها باید باهم ارتباط برقرار کنند و بتوانند با هم اکوسیستمی تشکیل دهند که بتوانند به مجموعه دولتی و خصوصی کمک کنند و نشان دهند که مرجع فناوری هستند و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان دارند تا به آن ها مراجعه شود.

وی اظهار کرد: در این رویداد از مجموعه‌های بیرونی و سرمایه‌گذارانی که در قالب هلدینگ می‌آیند تقریبا عدد پنج هزار میلیارد تومانی را به استان می‌آورند که این هنر ماست که بتوانیم از این آورده‌ها جذب سرمایه کنیم که همراهی، همدلی و هماهنگی مجموعه استان را می‌خواهد.

قاسمی در پایان تأکید کرد: رویداد «تا ثریا» را یک رویداد نمی‌بینیم بلکه یک جریان می‌بینیم، جریانی که دیگران را هم وا دارد که مجموعه نیازهای فناورانه استان را می‌توانیم  از طریق بانک جامع نخبگانی  حل کنیم.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۲۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما