۰
plusresetminus
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

در اجرای برنامه های ویژه بازگشایی مدارس از ظرفیت دانش اموزان استفاده شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۲
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لازم است وجه هویتی دانش اموزان مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: در اجرای برنامه های ویژه بازگشایی مدارس از ظرفیت دانش اموزان استفاده شود.
در اجرای برنامه های ویژه بازگشایی مدارس از ظرفیت دانش اموزان استفاده شود
به گزارش حافظ خبر، صادق ستاری فرد صبح سه شنبه در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز از اقدام اخیر آموزش و پرورش فارس در برپایی موکب در کربلای معلی ویژه فرهنگیان تقدیر کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: استمرار و الگوگیری از این حرکت بزرگ استان فارس در کشور مورد تاکید است.
ستاری فرد افزود: الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرح های بزرگ ملی دولت در مردمی سازی در حوزه ورزش دانش آموزی تقدیر کرد. 
وی به صورت ویژه از اجرای طرح های شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانواده ها و همچنین طرح شهید سلیمانی درخصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس در استان فارس که در راستای سیاست دولت در مردمی سازی دولت است تقدیر کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از عملکرد استان فارس در خصوص ثبت نام دانش اموزان، ساماندهی نیروی انسانی و ... که مقدمات پروژه مهر و بازگشایی مدارس است تقدیر کرد.
ستاری فرد تبیین فعالیت های اموزش و پرورش فارس را نیز خواستار شد و ادامه داد: اقدامات خوبی در استان فارس انجام شده که تبیین انها به امیدافرینی کمک می کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تبیین این فعالیت ها منجر به الگوگیری سایر نهادهای دولتی نیز خواهد شد چرا که اموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد.
وی بااشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجه آموزش و هم به وجه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود عنوان کرد: در دوران کرونا وجه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد که لازم است درسال تحصیلی جدید با اتخاذ روش های نوین تربیتی و دینی این نقیصه مرتفع شود.
ستاری فرد در این راستا به مساله انس با قران و توجه به اقامه نماز در بین دانش اموزان تاکید ویژه ای کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به مساله سلامت و تندرستی دانش اموزان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: این مساله همچنان مورد تاکید وزارت اموزش و پرورش است تا دغدغه خانواده ها مرتفع شود.
وی به اصلاح محتوای کتب درسی و جایگزینی برخی محتواهای درسی به اقتضای فضای جامعه کنونی نیز اشاره کرد.
ستاری فرد به برخی چالش های پیش روی اموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: این مسایل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سخت و سنگینی را برای حل این مسایل سپری کرده است که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به برگزاری مراسم های آغازین سال تحصیلی نیز اشاره کرد و بیان کرد: تاکید است که این برنامه ها توسط دانش اموزان اجرا شوند تا وجه هویتی دانش آموزان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه محمد خلیل عسکری؛ مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس به بیان گزارشی در خصوص بازگشایی مدارس بیان و از امادگی کامل مدارس استان خبر دادند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۲۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما