معاون استاندار فارس خبر داد:

از مدیریت اراضی استان تا حفظ و صیانت از آن

29 شهريور 1401 ساعت 8:43

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از همکاری کم سابقه مدیریت و‌ کارشناسان امور اراضی استان در جهت رفع موانع پروژه‌های گردشگری در کمیسیون تبصره یک ماده یک خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، وی با بیان اینکه با خشکسالی‌های اخیر و صنعتی نبودن فارس، تنها راه ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مولد اقتصاد گردشگری است تاکید کرد در اجرای پروژه های گردشگری تاکید بر حفظ و صیانت از منابع و زمین هاست و بایستی مواظب زمین‌خواری باشیم.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مشکلات و گره‌های پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری در این کمیسیون بوده از همکاری اثر بخش مدیریت امور اراضی فارس برای توسعه صنعت گردشگری فارس مطابق با مقررات و در چارچوب قوانین ابراز خرسندی کرد.

فرخ‌زاده بیان کرد: در آخرین جلسه  کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و باغات از ۲۲ پرونده مطرح شده با ۱۷ مورد موافقت و به کارگروه امور زیربنایی ارسال شده، با سه پرونده مخالفت و ۲ پرونده نیز برای بررسی مجدد ارسال شده است.

رئیس شورای توسعه گردشگری استان با اشاره به اینکه در گذشته تعداد مواردی که به رفع مشکل منتج می‌شد، بسیار کم بود عنوان کرد: افزایش چشمگیر رفع موانع طرح های گردشگری در این کمیسیون سبب رونق صنعت گردشگری و به تبع آن افزایش جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

به گفته او طرح‌های ارائه شده در کمیسیون شامل مواردی در حوزه گردشگری عمومی، اردوگاه تفریحی و گردشگری، تفرجگاه، پارک طبیعت و گردشگری، مجتمع رفاهی خدمات بین راهی در شهرستانهای مختلف فارس بوده است. 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر اینکه یکی از وظایف حاکمیت حفظ اراضی کشاورزی به عنوان منابع استراتژیک کشور است، اظهار کرد: بی تردید تبدیل شدن این اراضی به کاربری های غیر اقتصادی و بدون بهره‌وری با منافع ملی تعارض دارد، اما با طرح‌ های سرمایه گذاری ارزشمند با توجیه اقتصادی که اهلیت سرمایه‌گذار نیز با دقت در آنها بررسی شده همکاری لازم را برای اجرایی شدن انجام خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد ضمن رعایت همه جانبه چارچوب های قانونی در حفظ اراضی ملی، تسریع و رفع موانع طرح های گردشگری در کمیسیون مذکور نقطه عطفی در گردشگری استان باشد.


کد مطلب: 26254

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26254/مدیریت-اراضی-استان-حفظ-صیانت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir