همایش تا ثریا:

در استان فارس سرمایه گذار خطرپذیر نداریم

31 شهريور 1401 ساعت 11:35

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج در همایش ملی تاثریا گفت: با تقویت ارتباط بین صنایع، نخبگان و مدیران ارشد استان و جذب سرمایه گذاری در حوزه فناوری و دانش بنیان، اشتغال پایدار برای جوانان رقم خواهد خورد.


به گزارش حافظ خبر، احمدرضا قاسمی؛ رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج در رویداد ملی تاثریا اظهار داشت: در قالب رویداد تا ثریا بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری خارج از استان به فارس وارد شده است. 
وی لازمه حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان را اتحاد و انسجام درون تشکیلاتی دانست و افزود: مسوولان استان بای  همراه تر و  و هماهنگ تر عمل کنند و هر یک به نقش خود در بازار شرکت ‌های فناور و دانش بنیان عمل نمایند.
مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج ادامه داد: شرکت ‌های فناور و دانش بنیان بعنوان ارزش ‌های این استان باید حمایت شده و با توجه به اینکه بخشی از بازار این شرکت ‌ها، نیازمندیهای نهاد ها و سازمان های دیگر می باشد، بسترسازی و تسهیل گری برای این شرکت ‌ها باید صورت پذیرد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی بسیج علمی فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به عنوان نمایندگی شرکت پیشگامان در فارس آمادگی دارد تا میزخدمت شرکت های دانش بنیان را در هر جا که لازم باشد، برگزار کند.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس رویداد تا ثریا را بستر و زمینه ساز ایجاد تعامل  برای صاحبان مسأله عنوان کرد و افزود: این رویداد بستر تعامل را ایجاد کرده تا  نیازمندی ها و فناوری یک جا جمع شوند. 
وی ایجاد نظام مسائل و بانک نخبگانی را در استان از ضروریات دانست و یادآور شد: با پشتیبانی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران دولتی، بخش خصوصی و حاکمیتی این رویداد را به جلو حرکت می دهد.
قاسمی خاطر نشان کرد: رویداد تا ثریا متوقف نمی ‌شود و یک شکل پویا دارد که تبدیل به جریان شده است. 
وی براین باور است که باوجود سرمایه گذاری های هزار میلیاردی خاص در فارس، در استان سرمایه گذار خطر پذیر وجود ندارد و برای سرمایه گذاری در حوزه فناورانه نیازمند فرهنگ سازی و جریان سازی است که در این حوزه نیازمند سرمایه گذار خطر پذیر می باشد.
مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج اضافه کرد: برای حل مسائل استان نیازمند همراهی و هم افزایی و ارتباط و اتصال مجموعه های فن آور و نهادهای مختلف در استان هستیم.
وی به اشاره وجود بیش از چهار هزار واحد صنعتی در استان فارس تصریح کرد: با وجود آمار چهارهزار واحد صنعتی در استان، تنها 200 واحد تحقیق و توسعه در آن وجود دارد که جای بسی تامل دارد.
احمدرضا قاسمی با تاکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید قوی تر باشد تا فرصت ‌ها و ظرفیت‌ ها را بهم متصل کند، گفت: اتفاقات خوبی در زمینه دانشگاه های نسل سوم و چهارم در کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت رقم خورده اما همچنان جای کار در این زمینه وجود دارد.
رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به حضور دانشجویان خارجی در همایش ملی تاثریا گفت: این دانشجویان می ‌توانند سفیران خوبی در حوزه فناوری و علمی برای کشورهای خودشان با الگوگیری از اتفاقات این رویداد باشند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تقویت ارتباط بین صنایع، نخبگان و مدیران ارشد استان و جذب سرمایه گذاری در حوزه فناوری و دانش بنیان، اشتغال پایدار برای جوانان رقم خواهد خورد.
قابل ذکر است که در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، نخستین رویداد ملی «تا ثریا» به ‎همت سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه فجر فارس و دفتر استان فارس شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در مرکز منطقه ‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام باحضور جمعی از مسئولان استانی و شهری، شرکت های دانش بنیان و فناور و سرمایه گذاران برگزار شد.
 


کد مطلب: 26266

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26266/استان-فارس-سرمایه-گذار-خطرپذیر-نداریم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir