۰
plusresetminus
آتش‌نشانی:

آتش نشانی شیراز بالاترین سطح آمادگی در برابر حوادث را دارد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۵
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی در اجرای عملیات ها در سطح شهر نداریم اظهار داشت: آتش نشانی شیراز آمادگی کامل برای جلوگیری و اطفا هر گونه حادثه ای را دارد.
آتش نشانی شیراز بالاترین سطح آمادگی در برابر حوادث را دارد
به گزارش حافظ خبر،  آتش پاد هادی قانع با اشاره به آغاز هفته آتش نشان از هفتم مهر ماه گفت: آغاز این هفته را با عطرافشانی قبور دو شهید آتش نشان و سرکشی از خانواده شهدا آغاز کردیم و همچنین برنامه هایی را به منظور آگاهی رساندن به شهروندان خواهیم داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: از دیگر برنامه های این هفته حضور آتش نشانان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و عطرافشانی حرم و برگزاری مانور با خودروهای تخصصی و تجهیزات در صحن مطهر است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی آتش نشانی در صحن حضرت معصومه (س) شاهچراغ افزود: این نمایشگاه نیز به مدت سه روز برقرار خواهد بود.
آتش پاد قانع در ادامه به افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی در ایستگاه بلوار عدالت جنوبی و ایستگاه پارک کوهستانی دراک اشاره و گفت: ایستگاه تخصصی کوهستان در بوستان دراک به منظور تسریع در عملیات ها افتتاح خواهد شد و همچنین کلنگ احداث ایستگاه شماره ده در برجستون به زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین به طرح جامع اطفا حریق شهر شیراز برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح که با همکاری دانشگاه شیراز انجام شد به تصویب شورا و فرمانداری رسید و قابلیت اجرا پیدا کرد.
وی با بیان اینکه این اقدام در کشور صورت نگرفته بود و اسناد بالادستی وجود نداشت که نسبت به سلیقه مدیران تعداد و تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی مشخص می شد اظهار داشت: افق این طرح به صورت 5، 10 و 20 ساله است و بر اساس مرکز آمار و نقشه تهیه شده است.
این مقام مسئول همچنین به ارائه خدمات در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: یکی از فصول ده گانه اطفا حریق برای بافت تاریخی و فرسوده است که در این راستا ابتدا طرح ایمن سازی در جهت آگاهی شهروندان آغاز شده است.
آتش پاد قانع در بخش دیگری از سخنان خود از تماس بیش از ۱۱۸ هزار نفر در شش ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۶۴ مورد عملیات اطفا حریق ، ۳ هزار و ۸۸۳ مورد امداد و نجات و ۲ هزار و ۹۳۶ در خصوص امداد حیات وحش بوده است.
وی مزاحمت تلفنی را ۴۸ هزار و ۲۶۰ تماس ذکر کرد و افزود: در یکی از موارد کودک پنج ساله ای ۱۲۰ بار با آتش نشانی تماس گرفته بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی در اجرای عملیات ها در سطح شهر نداریم اظهار داشت: آتش نشانی شیراز در آمادگی کامل برای هر گونه حادثه ای هست.
وی معتقد است اگر اگاهی شهروندان بیشتر شود حوادث نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
آتش پاد قانع در پایان از شهروندان فهیم شیراز خواست تا در صورت مشاهده ماشین آتش نشانی در ترافیک که آلارم آن روشن است راه را برای آنان باز کنند.
وی افزود:هر زمان آژیر ماشین آتش نشانی روشن بود بدانید حتما ماموریت مهمی که جان مردم را تهدید می‌کنند در پیش است.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما