۰
plusresetminus
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

برگزاری مسابقات قرآنی می بایست به یک فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
مصطفی مشفقیان از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان از سلسله مسابقات قرآن کریم سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می بایست به یک فرهنگ تبدیل شود و اگر این‌ طور باشد، روز به روز شاهد گرویدن  قشرهای مختلف جامعه به سوی قرآن خواهیم بود.
برگزاری مسابقات قرآنی می بایست به یک فرهنگ تبدیل شود
به گزارش حافظ خبر، وی گفت: مسابقه حفظ و ترتیل سوره مبارکه انسان که با استقبال کم نظیر شهروندان شیرازی همراه بود در 2 رشته حفظ و ترتیل بزرگسال بالای 16 سال و همچنین حفظ و ترتیل نوجوانان 16-9سال  برگزار شد.

مشفقیان با اشاره به اینکه تکریم افراد قرآنی همواره مورد تأکید ائمه اطهار (ع) بوده و از طرفی رهبر انقلاب نیز بارها اعلام کردند که قهرمانان قرآنی باید مورد تکریم قرار بگیرند، اظهار کرد: در روز جمعه (هشتم مهر ماه 1401) 400 نفر از شهروندان علاقمند به قرآن کریم شیرازی در فرهنگسرای حکمت به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه  از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

معاون شهردار شیراز در حاشیه برگزاری این مسابقه با بیان اینکه برگزاری رقابت‌های قرآنی در هر سطح و رتبه‌ای که باشد، در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه مردم به این فرهنگ موثر خواهد بود در ادامه عنوان کرد: هرچقدر که در حوزه مسابقات قرآنی فعالیت داشته باشیم، کاری ارزشمند محسوب می‌شود؛ ما معتقدیم برگزاری چنین مسابقاتی باید در شهر افزایش پیدا کند تا ثمره آن در جامعه نمایان شود. 

رییس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: یکی از اتفاقات مهم دنیای مدرن امروزی دور شدن و فاصله گرفتن از قرآن است که برگزاری مسابقات قرآن و برنامه‌های فرهنگی دیگر با موضوع معرفی قرآن منجر به توجه بیشتر مردم به کلام وحی می‌شود که امید است مفید واقع شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۳۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما