۰
plusresetminus

توانمندسازی انجمن‌های ادبی فارس با حضور اساتید ادبیات شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۹
پس از گردآوری نیازها و آسیب‌شناسی، اکنون دست یاری به سوی شما دراز کرده‌ایم تا با توان و دانش شما، به دانش‌افزایی انجمن‌های ادبی سراسر استان فارس، بپردازیم.
نشست هم‌افزایی اساتید ادبیات دانشگاه شیراز برای توانمندسازی انجمن‌های ادبی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست هم‌افزایی اساتید ادبیات دانشگاه شیراز برای توانمندسازی انجمن‌های ادبی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برای نخستین بار در راستای توانمندسازی انجمن‌های ادبی استان فارس، پس از نزدیک به 3 ماه تلاش، شناسایی و پایش انجمن‌های ادبی استان فارس با اساتید ادبیات شیراز، به هم‌اندیشی نشست.
غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به برگزاری نشست پیشین با مسئولان و دبیران انجمن‌های ادبی فارس، که ماه گذشته برگزار شد، به اهمیت آموزش و پرورش استعدادهای ادبی استان در انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: در نخستین گام، پس از شناسایی انجمن‌های ادبی استان فارس، نشستی را با حضور دبیران انجمن های استان فارس برگزار کردیم و از آن‌ها خواستیم تا نیازمندی‌های خود در زمینه‌های فنی و ادبی را بگویند.
وی ادامه داد: پس از گردآوری نیازها و آسیب‌شناسی، اکنون دست یاری به سوی شما دراز کرده‌ایم تا با توان و دانش شما، به دانش‌افزایی انجمن‌های ادبی سراسر استان فارس، بپردازیم.
خوش‌اقبال افزود: بهره‌گیری از توان دانش‌آموختگان ادبیات در انجمن‌های ادبی به ویژه در شهرستان‌ها، می‌تواند در کنار دانش‌افزایی به شناسایی سرمایه‌های ادبی استان کمک بیشتری کند؛ آنگاه می‌توان به روزهای آینده امیدوار بود تا پس از گذران این روزها، فارس بیش از پیش در جهان ادبیات بدرخشد.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: شما دانش‌آموختگان و دانشمندان ادبیات و زبان پارسی، با کارکرد آموزشی و درون‌مایه‌ای خود و ما با پشتیبانی از شما، بایستی در کنار هم فرهنگ و ادبیات فارسی را آنچنان که باید، به بالندگی و شکوفایی برسانیم؛ هرچند در این راه، دشواری‌های بسیاری را پیش رو خواهیم داشت، به آینده امیدوار هستیم و امید داریم با زیاد شدن و توانا شدن انجمن‌های ادبی در سراسر استان، به جریان بزرگ فرهنگی ایران بیش از پیش پویا باشیم.
 
عکاس : محمدمهدی اسدزاده
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۶۳۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما