معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

ابلاغ اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها ویژه خانوارهای دارای عضو معلول و صعب العلاج

23 مهر 1401 ساعت 21:52

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محسن ربانی زاده گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی مهم در راستای بهبود وضعیت معیشت اقشار کم‌ درآمد و جلوگیری از افزایش شکاف درآمدی خانواده ها است.


به گزارش حافظ خبر،  محسن ربانی زاده؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به موافقت معاون اول رییس‌جمهور در راستای افزایش رضایتمندی مردم در طرح عادلانه سازی یارانه‌ها عنوان نمودند: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی موظف هستند، اطلاعات بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار اداره کار قرار داده تا بر حسب مسئولیت اجتماعی خود خانوارهایی که حداقل یک عضو بیمار خاص و صعب العلاج دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی جهت برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی نمایند.

معاون استاندار اضافه کرد: به وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی مجوز لازم در خصوص برقراری یارانه برای آن دسته از خانوارهایی که پیش تر یارانه گرفته و در بازبینی جدید در دهک ۱۰ درآمدی قرار می گیرند، مشمول دریافت یارانه قرار دهند.

وی در ادامه گفت: اداره کار موظف است خانواده‌هایی که حداقل یک عضو معلول مورد تایید بهزیستی دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی جهت برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.

ایشان بهترین اقدام در راستای عدالت اجتماعی، تلاش جهت توانمند سازی خانوارهای طبقه پایین جامعه دانستند و یارانه ها را صرفاً مناسب برای دوره گذر در مقطع اصلاحات اقتصادی  معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه نمودند:  به منظور تسریع در برخورداری جامعه هدف از یارانه های نقدی دولت، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ شده تا اطلاعات خانوارها را از طريق استانداری مستقیماً به وزارتخانه مذکور ارسال کنند.


کد مطلب: 26390

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26390/ابلاغ-اجرای-طرح-عادلانه-سازی-یارانه-ها-ویژه-خانوارهای-دارای-عضو-معلول-صعب-العلاج

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir