ویژه برنامه یار مهربان:

رونمایی از رسول گمنامی

اثری درباره زندگی سردار شهید حاج رسول استوار محمود آبادی 

13 آبان 1401 ساعت 16:38

گزارشگر : منیره خسروبیگ

ویژه برنامه «یار مهربان» با معرفی و رونمایی از کتاب «رسول گمنامی» در فرهنگسرای اشراق اجرا شد.


به گزارش حافظ خبر،  کتاب «رسول گمنامی» با قلم لیلی سلیمی نوشته و به‌تازگی توسط انتشارات آداش وارد بازار کتاب شده است.
این‌کتاب با سخنرانی احمدقیومی و حضور خانواده شهید و جمعی از علاقمندان در فرهنگسرای اشراق رونمایی ‌شد.
رونمایی از کتاب رسول گمنامی  با مشارکت با بنیاد حفظ آثار شهید سردار سرلشکر حاج رسول استوار محمود آبادی و با هدف ترویج و گسترس فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و در راستای حمایت از نویسندگان، عصر امروز برگزار شد.
کتاب" رسول گمنامی" که در قطع رقعی به تعداد 424 صفحه از سوی انتشارات کتاب داستان «رسول گمنامی» با ۴۱۶ صفحه، به نویسندگی لیلی سلیمی  و به قیمت  به۱۳۵۰۰۰ توسط نشر «آداش» منتشر شده است.
داستان این‌کتاب بر اساس زندگی سردار سرلشکر حاج‌عبدالرسول استوار محمودآبادی، سنگرداری ولایت‌مدار از خطه‌ی شهیدپرور فارس است. حاج‌رسول از شاگردان راستین مکتب شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بودند که از همان ابتدا عمر پربارشان را در رکاب شریعت مقدس اسلام و ایران اسلامی صرف نمود.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور حکم جهاد توسط امام راحل، عازم جبهه‌های حق علیه باطل گردید و فرماندهی گردان لشکر ۱۹ فجر و همچنین مسئولیت اطلاعات و عملیات و فرماندهی تیپ مستقل ۳۵ امام حسن مجتبی (ع) از جمله فعالیت‌های وی در سال‌های حضور مستمرشان در جبهه بود و در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد جراحت‌های مختلف جسمی و مصدومیت‌های شیمیایی قرار گرفتند. او با نبوغ خاص اطلاعاتی و عملیاتی، پس از دفاع مقدس نیز معمار و مبدع طرح‌های مختلف انقلابی و نظامی شدند.
حاج‌عبدالرسول در سال‌های ابتدایی پس از جنگ مسئولیت آموزش واطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده گرفت و سپس به تأسیس و فرماندهی قرارگاه‌صابرین در حوالی پایتخت پرداخت.
همچنین فرماندهی قرارگاه مدینه منوره در جنوب و قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور نیز از جمله فعالیت‌های ارزنده‌ی این شهید محسوب می‌شود.
حاج‌عبدالرسول استوار در بخش آموزشی و فرهنگی نیز با توجه به احساس تعهد و شناخت نیازهای جامعه در این حیطه، مسئولیت پیاده‌سازی الگوی طرح تحول سند چشم انداز نظام آموزشی سپاه را در کشور و حتی فراسوی مرزها بر عهده گرفتند و اقدامات قابل‌توجهی را در این عرصه به ثمر نشاندند.
حاج‌عبدالرسول استوار سال‌های آخر عمر پربارشان در جبهه‌های دفاع از حرم خاندان اهل بیت در برابر گروه‌های تکفیری و داعش در سوریه، دوشادوش هم‌سنگر و هم‌رزم قدیمی‌اش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به مجاهدت پرداخت. وی در آخرین مأموریت خود در کشور عراق به کرونا مبتلا شد و سرانجام در روز شانزدهم آذر سال ١٣٩٩ پس از آخرین نبرد خود با عوارض شدید ناشی از مجروحیت شیمیایی، به یاران شهیدش پیوست و به آرزوی دیرینه‌اش، شهادت نائل شد.
این نشست  با  سخنرانی دکتراحمد قیومی ( رئیس یونسکو در ایران )، لیلی سلیمی( نویسنده کتاب) و  شعرخوانی محمد مهدی  آقاسی(شاعر آیینی) در فرهنگسرای اشرق انجام گرفت.


کد مطلب: 26465

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26465/رونمایی-رسول-گمنامی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir