رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس:

افزایش۴۰درصدی شهریه کودکستاها نسبت به شهریه مصوب سال گذشته

27 آبان 1401 ساعت 11:06

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس در جمع مسوولین کودکستان های دوره ی دوم شیراز بااشاره ماده ۲۱ دستورعمل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از افزایش۴۰درصدی شهریه نسبت به شهریه مصوب سال گذشته خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، آزاده محسنی در گردهمایی مدیران و مربیان کودکستان های دوره ی دوم نواحی چهارگانه شیراز در سالن سعدی باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز که باهدف ارتقای دانش وآگاهی برگزار گردید بااشاره به تاسیس سازمان نوپای تعلیم و تربیت کودک درکشور از واگذاری مسئولیت امور اجرایی و آموزشی کودکستان ها به معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استانها خبرداد.
رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس گفت: برطبق اساس نامه این سازمان لازم است به محض فعال شدن سامانه، تمامی موسسین کودکستان های دوره دوم که مجوز تاسیس و فعالیت خود را از بهزیستی و اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش دریافت کرده اند نسبت به تطبیق مجوز خود اقدام نمایند.
محسنی همچنین تاکیدکرد: تمامی نوآموزان این مراکز لازم است پوشش بیمه ای داشته باشند. 
رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس بااشاره ماده ۲۱ دستورعمل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، از افزایش۴۰درصدی شهریه امسال نسبت به شهریه مصوب سال گذشته خبرداد.
محسنی بااشاره به ماده ۳۴ اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، زمان متعارف فعالیت کودکستان ها را ۲۲ ساعت در هفته و روزانه حداکثر چهار ساعت و نیم اعلام کرد. 
رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس افزود:بسته های تربیت و یادگیری ویژه کودکستان های دوره اول و دوم که به طور رسمی توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک معرفی گردیده می بایست در همه کودکستان ها ملاک عمل و آموزش قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس نیز در ابتدای این جلسه، به تشریح اهمیت دوران کودکی پرداخت.  
دکتر مجید بذرافکن، درخصوص اهمیت شناخت ویژگی ها، ظرفیت ها و نیازهای کودکان، رویکرد ها و هدف ها در دوره ی پیش از دبستان، محتوای دوره ی پیش از دبستان، روش های آموزش، الزامات دوران پس از کرونا مطالبی را بیان کرد.
رئیس اداره ی دوره ی اول ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش فارس به راه اندازی کانال های مربی یار و مدرسه ی صالح در شبکه ی دانش آموزی شاد اشاره کرد و گفت: این کانال ها فضایی جهت ارائه ی محتوای مکمل آموزشی_ تربیتی و مدیریتی می باشد و از مدیران و مربیان خواست تا نسبت به عضویت و استفاده از مطالب کانال اقدام کنند.
 


کد مطلب: 26518

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26518/افزایش۴۰درصدی-شهریه-کودکستاها-نسبت-مصوب-سال-گذشته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir