معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۳۵ هزار بیمار مبتلا به دیابت

1 آذر 1401 ساعت 7:59

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ارایه خدمات درمانی به بیش از ۳۵ هزار بیمار مبتلا به دیابت در مراکز زیر مجموعه دانشگاه خبر داد.  


به گزارش حافظ خبر،  مهرداد شریفی با اشاره به فعالیت ۴۷ مرکز ارایه دهنده خدمات مراقبتی سطح ۲ در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به خبرنگاران گفت: از این تعداد ۲۶ مرکز دولتی در شهرستان ها و ۲۱ مرکز خصوصی و دولتی در نقاط مختلف شیراز در حال ارایه خدمات درمانی لازم به بیماران مبتلا به دیابت هستند.
او افزود: از خدمات کلینیک بیماری های غیر واگیر در سطح دو مراقبت های درمانی با هدف کنترل و پیشگیری و کاهش عوارض دیابت و فشار خون بالا می توان به انجام ویزیت های تخصصی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا از سوی متخصصان چشم، داخلی، قلب و عروق و مشاوره تغذیه، تشکیل پرونده کاغذی و پرونده الکترونیک، بررسی و ثبت آزمایش های تشخیصی بیمار و ثبت حواله های انسولین در سامانه مدیریت بیماری های نادر اشاره کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آموزش نحوه خودمراقبتی، آموزش نحوه تزریق انسولین و مصرف داروهای خوراکی، آموزش نحوه مراقبت از پاها، همچنین آموزش فعالیت فیزیکی و تغذیه مناسب را دیگر خدمات این کلینیک ها با هدف کمک به بیماران مبتلا به دیابت عنوان کرد.


کد مطلب: 26538

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26538/ارایه-خدمات-درمانی-بیش-۳۵-هزار-بیمار-مبتلا-دیابت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir