دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، استانداری فارس:

آئین گرامیداشت روز پرستار در آستانه میلاد باسعادت حضرت زینب(س)

7 آذر 1401 ساعت 20:58

گزارشگر : منیره خسروبیگ

آئین گرامیداشت روز پرستار در آستانه میلاد باسعادت حضرت زینب(س) با حضور مسئولان استان فارس در شیراز برگزار و از پرستاران نمونه این استان تجلیل شد.


به گزارش حافظ خبر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دوشنبه هفتم آذر در آیین گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، مجموعه پرستاری را از یک جامعیت علمی و عملی برخوردار دانست که دلسوزانه و ایثارگونه به بیماران خدمات ارایه می دهند.
سید وحید حسینی با بیان اینکه نیروهای خدوم پرستاری بیشتر زمان زندگی خود را در مراکز درمانی سپری می کنند، روحیه پرستاران را در بهبودی بیمار تاثیرگذار دانست و گفت: دانشکده پرستاری شیراز جزو نخستین دانشکده های پرستاری در کشور بوده است که با حضور اساتید مجرب و با تجربه، وضعیت آموزشی مطلوبی نیز دارد.
حسینی با اشاره به توانمندی بالای پرستاران ایران که مورد توجه دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته است، بر تسریع در رفع دغدغه های این نیروهای ارزشمند در نظام سلامت از سوی مسوولان کشوری تاکید کرد.
او با قدردانی از ارایه خدمات پرستاران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس، مراقبت های درمانی آنان از بیماران مبتلا به کووید۱۹ را یکی از مهمترین شاخصه های مدیریت و کنترل این بیماری در استان فارس عنوان کرد.
استمرار در همکاری ها و همدلی های کارکنان دانشگاه برای حفظ و ارتقای جایگاه این مرکز علمی در کشور و منطقه، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این آیین دین مداری، اخلاق مداری توام با تجربه و دانش کاری را از خصوصیات پرستاران نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.  
عبدالعلی کریمی گفت: همه ما به نوعی مدیون زحمات پرستاران هستیم و عموم مردم تلاش های این گروه از نظام سلامت  را به ویژه در بحران کروناویروس مشاهده کردند.
وی با اشاره به جانفشانی مدافعان سلامت در بحران کروناویروس، افزود: جامعه پرستاری استان در بحران کروناویروس خوش درخشیدند و در این راه شهدایی تقدیم مردم و نظام سلامت کردند.
او نخستین خصوصیت پرستاران کشور را مهربانی و نوع دوستی خواند و افزود: یکی از شاخصه هایی که پرستاران جمهوری اسلامی ایران را از دیگر کشورهای دینا متمایز ساخته، دین مداری، اخلاق مداری توام با تجربه و دانش کاری است.
معاون استانداری فارس گفت: در طول چهار دهه گذشته یک انقلاب پزشکی و سلامت در ایران اتفاق افتاده و تربیت و پرورش پزشک، پیراپزشک و پرستار در بالاتری میزان خود انجام شده که امروزه در وضعیت مطلوبی به سر می برند.
کریمی با اشاره به شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور و منطقه، ابراز امیدواری کرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همواره پله های ترقی را با بالندگی و پویایی را طی کنند.
در این آیین از پرستاران نمونه کشوری شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی و از کتاب «چند حبه قند» خاطرات «رفعت السادات نعمت اللهی» یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس رونمایی شد.
برگزاری مراسم ازدواج زوج پرستار دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاغل در بیمارستان نمازی شیراز و بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان نورآباد ممسنی از دیگر بخشهای این آئین بود.


کد مطلب: 26576

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26576/آئین-گرامیداشت-روز-پرستار-آستانه-میلاد-باسعادت-حضرت-زینب-س

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir