سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

مدارس و دانش آموزان بهترین ظرفیت ارتقای ایمنی در جامعه هستند

8 آذر 1401 ساعت 19:04

گزارشگر : منیره خسروبیگ

آتش پاد محمد هادی قانع همزمان با روز ایمنی مدارس و برگزاری مانور سراری زلزله در کشور عنوان کرد: آموزش مستمر به دانش آموزان در مدارس کلان شهر شیراز ، ظرفیتی موثر و گسترده براي ترويج و اشاعه فرهنگ آمادگي و ايمني در برابر حوادث و خطرات پديده ای همچون زلزله است.


به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع با اشاره به آموزش بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت دانش آموز در سطح شهر شیراز از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ توسط سازمان آتش نشانی شیراز اظهار كرد: آموزش پیشگیری و آمادگی مقابله با انواع حوادث در مدارس یکی از اهداف کلان سازمان آتش‌نشانی شیراز به شمار می آید که این سازمان در جهت رسیدن به آن برنامه ریزی و فعالیت گسترده دارد.

آتش پاد قانع افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری سازمان آتش‌نشانی بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش اصول ایمنی و آتش نشانی را در مدارس به عنوان خانه دوم دانش آموزان در مقاطع مختلف ارائه داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت فوق العاده مدارس در اشاعه فرهنگ ایمنی در سطح خانواده و پس از آن در جامعه سازمان آتش نشانی شیراز با همت کارشناسان آموزش و پیشگیری خود دانش آموزان را به آموزش اطفا حریق، ایمنی در فصل سرما، پیشگیری از مرگ خاموش، اقدامات ضروری قبل ، حین و پس از وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله آشنا کرده و دانش آموزان فعال به عنوان همیار آتش نشان مشخص می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مانور سراری زلزله در مدرسه حضرت مسلم شهرک گلستان در صبح روز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ ابراز داشت:  بیست و چهارمین  مانور سراسری زلزله به صورت نمادین و با حضور دستگاه های امداد رسان و خدمات رسان از جمله سازمان آتش‌نشانی، سازمان اورژانس، جمعیت هلال احمر، سپاه فجر فارس، نیروی انتظامی، مدیریت بحران، اداره کل آموزش و پرورش با هدف بررسی آمادگی در برابر حوادث طبیعی به ویژه زمین لرزه برگزار گردید.

آتش پاد قانع اضافه کرد: اجرای مانور امداد و نجات در ارتفاع، اطفا حریق، آوار برداری، تجسس توسط سگ های زنده یاب از برنامه های سازمان آتش نشانی در مانور مذکور بود، همچنین در همین روز کارشناسان سازمان آتش نشانی با حضور در ده مدرسه شهر شیراز بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز را با آموزش های اصول ایمنی و آتش نشانی آشنا کردند.


آتش پاد قانع با تأکید به این مهم که سازمان آتش نشانی شیراز آموزش و راه های پیشگیری از حوادث را فقط به روز هشتم آذر ماه محدود نکرده است عنوان کرد: ارتقا سطح ایمنی جامعه با استفاده از ظرفیت موثر مدارس و دانش آموزان توسط سازمان آتش نشانی و به صورت مستمر انجام گرفته و تا پایان سال تحصیلی به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری مانور سراری زلزله همیاران آتش نشان با توجه به آموزش های ارائه شده توسط تیم های آموزش آتش نشانی به انجام اقدامات ایمنی، امداد و نجات و اطفا حریق پرداختند.

 


کد مطلب: 26584

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26584/مدارس-دانش-آموزان-بهترین-ظرفیت-ارتقای-ایمنی-جامعه-هستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir