برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی انجمن‌های ادبی در فارس

14 آذر 1401 ساعت 9:41

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از تداوم کارگاه‌های منطقه‌ای به منظور توانمندسازی انجمن‌های ادبی استان تا پایان سال جاری و در تمام نقاط استان خبر داد.


به گزارش حافظ خبر؛ غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در راستای توانمندسازی انجمن‌های ادبی استان فارس، کارگاه‌های تخصصی منطقه‌ای انجمن‌های ادبی استان فارس برنامه‌ریزی شد و پس از نیازسنجی انجمن‌های ادبی استان فارس این کارگاه‌ها در دوره اول در برخی از شهرستان‌های استان فارس برگزار شده است.
وی با بیان اینکه از ۱۱ آبان‌ماه جاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های مرودشت، اوز، کازرون، آباده و شهرستان نی‌ریز برگزار شده است، افرود: این کارگاه‌ها که نیاز علمی بیشتر علاقه‌مندان به ادبیات را برطرف می‌کرد با استقبال خوب از جانب مدیران انجمن‌های ادبی و همچنین اعضای آن‌ها در شهرستان‌ها مواجه شد.
خوش‌اقبال، کاظم دهقانیان‌فرد، سجاد ایران‌پور، عبدالرضا کوهمال جهرمی، علی‌محمد محمودی، نوشین طالب‌زاده، سکینه مرادی، راضیه جمشیدی را از اساتید این کارگاه‌ها دانست و ادامه داد: این کارگاه‌ها در زمینه‌های تخصصی ادبیات فارسی، آشنایی با مکتب‌های ادبی، روایت در شعر و شاعری، جریان‌شناسی نظم و نثر فارسی، دستور زبان فارسی، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه برگزار شدند.
خوش‌اقبال با یادآوری اینکه تا پایان سال این کارگاه‌ها ادامه خواهد یافت، افزود: شهرستان‌های آباده، مرودشت، کازرون، اوز و جهرم پذیرای رؤسای انجمن‌های ادبی شهرستان‌های شمال، غرب، جنوب و شرق استان فارس بودند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با هم‌اندیشی و همکاری عالمانه‌ای که از دبیران انجمن‌های ادبی استان و اعضای آن‌ها سراغ داریم این کارگاه‌ها در شرایطی عالی و با عنوان کارگاه‌های کاربردی و پیشرونده در جای جای استان فارس برپا شوند.
 


کد مطلب: 26612

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26612/برگزاری-کارگاه-های-توانمندسازی-انجمن-های-ادبی-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir