معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

توسعه روابط و بهره مندی از ظرفیت های کشورهای خارجی

5 دی 1401 ساعت 11:50

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگردی استانداری فارس از افزایش بیش از ۵۵ درصدی سفر هیئت های خارجی به شیراز تا آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.


به گزارش حافظ خبر،  محمد فرخ‌زاده با اعلام این افزایش دو برابری عنوان کرد: در سال طول ۱۴۰۰ سفر هئیت های خارجی به استان تنها به حضور سفرای کشورهای افغانستان، صربستان، ایتالیا در ایران و سه هیات تاجیکستانی، برزیلی و عمانی محدود شده، در حالی که این مراودات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ضمن تنوع در موارد و موضوعات با افزایش بیش از ۵۰ درصدی رو به رو بوده است. 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، سلامت، علمی و... بین استان فارس و کشورهای مختلف، معرفی ظرفیت های استان فارس و انعقاد تفاهم نامه های همکاری از جمله موضوعات عمومی در ملاقات مسئولان فارس با هیئت های خارجی بوده است، اظهار کرد: بعضی از این هیات ها با اهداف اختصاصی در استان فارس حضور یافته اند. 

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان اظهار کرد: حضور هیات مجارستانی با هدف توسعه روابط فرهنگی، حضور متفاوت هیات ۵۰ نفره کشور موریس در شیراز و امضا تفاهم نامه های اقتصادی با اتاق بازرگانی استان، حضور سفیر عمان در شیراز و توافق برای ایجاد مکانیزم حل مشکلات اتباع عمانی در حوزه بهداشت و درمان، حضور سفیر کنیا و توافق برای ایجاد میز گردشگری متقابل در شیراز و نایروبی، حضور هیات کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل با هدف تسهیل در امور و خدمت رسانی به پناهندگان، حضور هیات تاجیکستانی و برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز و توافق برای برگزاری هفته فرهنگی شیراز در تاجیکستان، اهدا نشان ویژه دولت قطر به استاندار فارس، حضور تجار کویتی، عراقی و برخی کشورهای اروپایی، از جمله مراودات هیات های خارجی با استان فارس بوده به موضوعات خاصی را پیگیری کرده است.

جانشین استاندار فارس در شورای سلامت استان همچنین با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت گردشگری سلامت در استان فارس، بر لزوم تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان فارس برای تحقق این موضوع پذیرای هیات هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و تاجیکستان بوده که با هدف شرکت در نمایشگاه گردشگی سلامت به استان سفر و خوشبختانه قراردادهای خوبی با تولید کنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی منعقد کرده بودند. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفی ظرفیت های فارس در حوزه سلامت و بررسی راهکاری های توسعه روابط در این حوزه، موقعیت ویژه ابر پروژه شهر سلامت در شیراز برای این هیات ها به صورت میدانی تشریح شد.

معاون استاندار فارس همچنین از تلاش های موثر نمایندگی وزارت خارجه و امور اتباع استان برای همکاری با استانداری فارس در این زمینه تقدیر کرد.

به اعتقاد فرخ‌زاده بی توجهی به مراودات بین المللی و اهمیت ارزش افزوده صادرات برای تقویت تولید داخلی از مهمترین عوامل پیشرفت استان است که سال هاست به دلیل کمبود آموزش و یا باورهای غلط و عدم سختگیری در استاندارد سازی و توسعه روابط با سایر کشورها مغفول مانده است. 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مباحث اقتصادی ادبیات و مراودات خاص خود را دارد اظهار کرد: عده ای از افراد ناآگاه امروز در جراید و محافل دائما تلاش می کنند رشد چشمگیر استان در صادرات را ناکارآمد جلوه دهند. 

او معتقد است: این افراد ریل گذاری در این بخش توسط دولت و همکاری بخش خصوصی دلسوز و توانمند را هزینه ساز و کالای لوکس تلقی می کنند که این نوع تفکر نتیجه ای جز زمینگیر کردن دستاوردهای مهم استان ندارد. 

فرخ‌زاده تاکید کرد: به نظر می رسد باید با یک عزم جدی در مقابل کوته فکری های اقتصادی و موانع تولید و خدمات مولد ایستادگی کرد. 


کد مطلب: 26742

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26742/توسعه-روابط-بهره-مندی-ظرفیت-های-کشورهای-خارجی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir