۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

برگزاری دوره آموزشی قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
آخرین وضعیت تغییرات قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در دوره آموزشی و توجیهی به میزبانی اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز در سالن جلسات ساختمان شهید سپهبد سلیمانی شهرداری مرکزی شیراز تشکیل شد.
برگزاری دوره آموزشی قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها
به گزارش حافظ خبر،آخرین وضعیت تغییرات قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در دوره آموزشی و توجیهی به میزبانی اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز در سالن جلسات ساختمان شهید سپهبد سلیمانی شهرداری مرکزی شیراز تشکیل شد.
 امید گشتاسبی مدیرکل تشخیص و وصول درآمد  شهرداری کلان‌شهر شیراز دراین‌باره گفت: در این نشست آموزشی و توجیهی کلیه مواد موجود در قانون درآمدهای پایدار ابلاغیه وزارت کشور، تشریح و ابهامات موجود در تبصره‌های آن توضیح داده شد که این توضیحات جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای صحیح قوانین شهری ارائه‌شده است. 
او ادامه داد: اداره کل تشخیص و وصول شهرداری شیراز با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و کارگروه تخصصی شورای عالی استان‌ها در جهت شفاف‌سازی و ایجاد وحدت رویه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اقدام به تهیه فیلم آموزشی قانون درآمدهای پایدار مصوب وزارت کشور نموده که به‌زودی در اختیار کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سراسر کشور جهت بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 
وحید عرب مشاور معاون اقتصادی شهرداری تهران و رئیس کمیته تدوین عناوین و مصادیق عوارضی در شورای عالی استان‌ها، نیز درباره هدف از برگزاری این دوره و نکات جدید و حائز اهمیت در قانون درآمد پایدار گفت: پی‌ریزی ساماندهی و انضباط‌ بخشی به منابع درآمدی شهرداری‌ها و افزایش برخی از بخش‌ها، مهم‌ترین نکته قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها است. 
او ادامه داد: مواردی مثل افزایش 1.5 به 2.5 درصد برای نرخ عوارض نوسازی و یا اجازه مجلس شورای اسلامی مبنی بر وصول عوارض حاصل از نقل‌وانتقال املاک و انتقال حق سرقفلی و یا افزایش 3 به 4 درصدی درآمد حاصل از ماده 10، از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد منابع درآمد پایدار است.
 رئیس کمیته تدوین عناوین و مصادیق عوارضی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه قانون درآمد پایدار ظرفیت‌هایی برای افزایش منابع شهرداری‌ها را در خود دارد، پیش‌بینی کرد: با اجرای این قانون بین ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان در کل کشور منابع جدید درآمدی برای شهرداری‌ها ایجاد ‌شود.
 عرب با بیان اینکه در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده هم به درآمد شهرداری‌ها افزوده می‌شود، ادامه داد: نظارت تخصصی وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها باعث قوام و دفاع تخصصی این عناوین شده و در میان‌مدت و درازمدت کمک می‌کند که شهروندان و مودیان اعتماد بیشتری به نهاد مدیریت شهری نمایند. ضمن اینکه در افزایش وصول درآمد، عوارض و بهای خدمات تأثیر بسزایی دارد.
به گفته او؛ در راستای این قانون، عوارضی مثل عوارض نوسازی، نرخ‌گذاری‌ها بهتر و واقعی‌تر می‌شود و با وصول عوارضی مثل نقل‌وانتقال و سرقفلی به شهرداری‌ها امکان دسترسی به پایه‌های جدید درآمد پایدار را ایجاد می‌کند.
 عرب معتقد است در یک دوره زمانی ۵ ساله یا بیشتر شاهد یک قوام‌یافتگی و انسجام بهتری در عناوین بهای خدمات و عوارض و میزان وصولی ناشی از بازتعریف مناسبات مالی شهروندان و نهاد عمومی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهیم داشت.
بنابراین گزارش؛ این دوره با حضور محمد جوانمردی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شهرداری‌ها، وحید عرب مشاور معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران و رئیس کمیته تدوین عناوین و مصادیق عوارضی در شورای عالی استان‌ها و اعضای تیم کارگروه تخصصی شورای عالی استان‌ها تشکیل شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما