معاون گردشگری استانداری فارس:

میمند آماده برگزاری رویداد بزرگ گل و گلاب در اردیبهشت ۱۴۰۲

12 بهمن 1401 ساعت 13:49

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محمد فرخ زاده در سفر به شهرستان فیروزآباد و بخش میمند با هدف تسهیلگری برای رشد اقتصاد گردشگری این بخش به همراه یک تیم از مشاوران اقتصادی، طی بازدید میدانی از مجموعه های صنعتی و بومگردی، در جمع کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مسئولین این شهرستان حضور بهم رسانید. 


به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده در این نشست پس از شنیدن دغدغه های تولید کنندگان و سرمایه گذاران و مسئولین این منطقه بر فعال نمودن ظرفیت های بالقوه میمند تاکید و خاطر نشان کرد شهرها و اقتصادهای کوچک گاهی می‌توانند قاعده ها را بر هم بزنند و با خلاقیت و نوآوری موجبات رشد و شکوفایی کل منطقه را فراهم نمایند.

وی با تقدیر از فعالیت های انجام شده در این شهر، از مسئولین خواست با فعال کردن معاونت فرهنگی و گردشگری نسبت به فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر تلاش مضاعفی انجام دهند.

معاون استاندار فارس در ادامه بر بازنگری در طرح تفصیلی تاکید کرد و افزود ایجاد المان ها و تابلوهای شهری مرتبط با ظرفیتهای میمند، توجه بیشتر به خدمات شهری، ایجاد کیوسک های از من بپرس و آموزش راهنمایان گردشگری، جهت معرفی جاذبه های گردشگری منطقه به مسافرین میتواند راهگشا باشد.

به اعتقاد فرخ زاده استفاده از ظرفیتهای قوی و خلاق جوانان منطقه در این حوزه میتواند نویدبخش آینده روشن و درخشان برای توسعه میمند و معرفی آن به استان، کشور و حوزه بین الملل باشد و لازم است مسئولین با آموزش کشاورزان، صنعت گران و تجار و همچنین آموزش صنایع دستی و گردشگری و هتل داری شرایط را برای رشد آنها فراهم نمایند.  

وی از اداره میراث فرهنگی استان نیز خواست کارگاه شیشه گری تاریخی میمند را هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردانند.

نائب رئیس شورای عالی گردشگری استان خطاب به فعالان بخش خصوصی این منطقه نیز به بیش از پنجاه نوع گردشگری در دنیا اشاره کرد و افزود توجه به گردشگری خوراک، گردشگری علمی و صنعتی، گردشگری اقوام، گردشگری سوغات و صنایع دستی، گردشگری کشاورزی و باغات، نجوم و توجه به زیست بوم منطقه و سایر شقوق گردشگری و با ایجاد خلاقیت و نوآوری و تعریف رویدادهای متنوع، میتوان بهانه‌های مختلفی برای استمرار حضور گردشگران ایجاد کرد.

اخذ مجوز های حمایتی، توجه ویژه به گیاهان دارویی و محصولات متنوع این بخش، اصلاح الگوی کشت، استاندارد سازی و برندسازی، پرهیز از خام فروشی و تولید محصولات ترکیبی و توجه به انواع سلیقه ها در بازارهای هدف، توجه به صنعت بسته بندی و رنگ، تبلیغات بازاریابی و بازارسازی، ایجاد صنایع پایین دستی، برگزاری جشنواره های تخفیف، برگزاری همایش سرمایه گذاری در حوزه نوشیدنی ها، از پیشنهادات دیگر معاون استاندار برای رونق اقتصاد گردشگری منطقه بود.

وی در پایان با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام و مشارکت جمعی بین فعالان اقتصادی منطقه و توجه به صادرات و حضور نمایندگان میمند در نمایشگاه های ملی و بین‌المللی افزود در شرایط تحریم بهترین روش، ارتباط و مراوده با کشورهای دوست و توجه به نیازها و بازارهای موجود است و هم اکنون کشورهای عربی خریدار بسیار خوبی برای اینگونه محصولات هستند.  

فرخ زاده با بیان اینکه متاسفانه علی رغم تلاش های انجام شده هنوز برند میمند آنطور که باید در کشور و دنیا مطرح نشده است اظهار داشت رایزن های بازرگانی سفارت خانه ها، سازمان توسعه تجارت کشور، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بانک ها می‌توانند کمک زیادی به توسعه این بخش داشته باشند و مجموعه حاکمیتی نیز با ایجاد زیرساخت ها و هماهنگی های بین بخشی آماده هر نوع همکاری در این حوزه است.


کد مطلب: 26922

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26922/میمند-آماده-برگزاری-رویداد-بزرگ-گل-گلاب-اردیبهشت-۱۴۰۲

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir