شهرداری شیراز :

آغاز مرحله نخست جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز

12 بهمن 1401 ساعت 22:45

گزارشگر : منیره خسروبیگ

شهردار شیراز با بیان اینکه نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را که در دهه فجر و اعیاد پیش رو داریم، «جهش عمرانی» گذاشتیم، گفت: در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف، آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.


به گزارش حافظ خبر،  هم‌زمان با نخستین روز آغاز دهه فجر تعداد ۱۰پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری شهرداری شیراز در مناطق ۶، ۱۰ و حوزه معاونت فنی و عمرانی بااعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

 شهردار شیراز در این مرحله از افتتاح که به‌طور هم‌زمان در مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) برگزار شد، گفت: ما نام جشنواره افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی را که در دهه فجر و اعیاد پیش روداریم، «جهش عمرانی» گذاشتیم، چراکه در این جشنواره، عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، ساختمانی، تقاطع غیرهمسطح، زیرگذر، بوستان و مجموعه ورزشی، احداث بولوار و بزرگراه، آتش‌نشانی، زیباسازی، زیرسازی، بهسازی و آسفالت آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسد که امروز گام نخست آن برداشته شد.

محمدحسن اسدی بیان کرد: تنوع پروژه‌ها و تعداد آن‌ها به حدی است که در یک روز امکان افتتاح و بهره‌برداری آن وجود نداشت و به همین دلیل در چند مرحله در دهه فجر و اعیاد پیش رو شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها خواهیم بود.

او با اشاره به افتتاح مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی کوهستان (دراک) به‌عنوان یکی از این پروژه‌ها افزود: هزینه این پروژه سال ۹۳ از طریق فروش اوراق مشارکت تأمین شد و این مرکز رفاهی به ۱۳ هزار نیروی شهرداری شیراز و همه مردم این کلان‌شهر تقدیم می‌شود؛ چراکه معتقدیم پیش‌نیاز تکریم شهروندان، تکریم کارکنان مدیریت شهری است.

شهردار شیراز گفت: در آخرین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر شیراز نیز بودجه ۲۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر تقدیم کردیم که هم‌اکنون در دست بررسی است.


کد مطلب: 26924

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26924/آغاز-مرحله-نخست-جهش-عمرانی-کلان-شهر-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir