استاندار فارس:

تلاش استان فارس در پیشرفت صادرات و اشتغالزایی

13 بهمن 1401 ساعت 12:57

گزارشگر : منیره خسروبیگ

ایمانیه، با تاکید بر لزوم تسهیل روند صادرات در استان، گفت: نمی خواهیم در هیچ زمینه ای در بحث تولید، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سخت گیرتر از دیگر استان های کشور باشیم و نهایت همراهی را خواهیم داشت.


به گزارش حافظ خبر، محمد هادی ایمانیه، در آیین تقدیر از صادر کنندگان نمونه استان فارس در اتاق بازرگانی شیراز؛ با بیان اینکه توجه به بخش خصوص از رویکردهای همیشگی رهبر انقلاب، در ۴۴ سال گذشته بود است، گفت: در جلسه ای که با وزیر محترم صمت در تهران داشتیم، ایشان قول حمایت ویژه از توسعه 300 واحد تولیدی استان فارس را دادند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه واحدهایی که در حال فعالیت و تولید هستند، می بایست فعالیتشان توسعه یابد تا هم نیاز داخل را به شکل مطلوب تر تامین کنند و هم صادرات خود را گسترش دهند، افزود: بر همین اساس مقرر شد در زمانی نزدیک، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اسامی این ۳۰۰ واحد تولیدی را مشخص کند و با تنظیم یک گزارش، به نقشی که وزیر صمت، مدیران استانی و خود تولید کننده می توانند در زمینه توسعه و گسترس فعالیت این واحدها ایفا کنند، اشاره شود تا در جلسه ای که مجددا تشکیل خواهد شد این مساله نهایی و بعنوان هدف سال ۱۴۰۲ با جدیت پیگیری شود.
"نمی خواهیم استانی سختگیر در موضوع صادرات باشیم"
ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم تسهیل روند صادرات در استان، گفت: نمی خواهیم در هیچ زمینه ای در بحث تولید، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سخت گیرتر از دیگر استان های کشور باشیم.
وی افزود: آمادگی داریم که از برنامه ها و اقداماتی که دیگر استانها در جهت ایجاد سهولت در این زمینه ها انجام داده اند، الگوبرداری کنیم لذا چنانچه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و کارآفرینان موردی در استان های دیگر سراغ دارند که تسهیلات بالاتری نسبت به فارس ارائه شده است اطلاع دهند.
"دفاتر مشاوره کارآفرینی و صادرات راه اندازی شود"
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه بارها تاکید کرده ایم، ضرورت دارد دفاتری مشابه دفاتر مشاور املاک در استان برای راهنمایی کسانی که می خواهند در زمینه اقتصادی، کارآفرینی، صادرات یا تولید دانش بنیان فعالیت کنند راه اندازی شود، اظهار داشت: باید در جهت کاهش صادرات مواد خام بصورت جدی گام برداریم؛ ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی، آلومینیم و فولاد، علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد خام، به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی نیز کمک می کند.
"دفاتر شرکت های مستقر در فارس به استان بازگردند"
استاندار فارس، بر لزوم بازگشت دفاتر شرکتهای مستقر در فارس به این استان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، باید آمار صادرات واحدهای تولیدی که در استان مستقر هستند، اما از دیگر گمرکات کشور انجام می شود به نام استان فارس ثبت شود.
در این آیین از ۳۰ صادر کننده برگزیده استان فارس تقدیر شد.


کد مطلب: 26927

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26927/تلاش-استان-فارس-پیشرفت-صادرات-اشتغالزایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir