۰
plusresetminus
استاندار فارس:

تکذیب ادعای تخریب خانه های میراثی پیرامون حرم مطهر

تاریخ انتشارجمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
به اطلاع عموم مردم شریف و فرهنگ دوست میهن عزیز اسلامی بویژه شهروندان  فرهیخته استان فارس میرساند؛
تکذیب ادعای تخریب خانه های میراثی پیرامون حرم مطهر
به گزارش حافظ خبر، گزارش منتشر شده  در خبرگزاری ایسنا مورخ چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ با موضوع "اغاز شمارش معکوس تخریب خانه های تاریخی شیراز" تکذیب می‌شود.
استاندار فارس بارها مخالفت خود را با هرگونه تخریب و تعرض به بافت تاریخی شیراز و خانه‌های ارزشمند این بافت را اعلام کرده است.
دکتر  محمد هادی ایمانیه استاندار فارس حدود یک سال قبل هم در پی انتشار این اخبار در فضای مجازی با بیان این که شایعه تخریب تعدادی از خانه‌های ارزشمند بافت تاریخی شیراز هیچ مبنایی ندارد تصریح کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای می‌کوشند به دلایلی این شایعه را به یک معضل اجتماعی تبدیل کنند.
  بهبود شرایط سکونت در بافت تاریخی شیراز و ایجاد محیط شاداب و متناسب با فرهنگ غنی شیراز از جمله برنامه‌های جدی مدیریت استان محسوب می‌شود و دستگاه‌های مسئول در حوزه بافت تاریخی مانند میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی و شهرداری باید طرح‌های کارشناسی برای حراست از این بافت و ارتقاء سطح کیفی زندگی در آن ارائه دهند.

لذا با بررسی های انجام شده استانداری فارس و ادارات مرتبط با موضوع بافت تاریخی بر اساس وظیفه ذاتی و مطابق با ضوابط قانونی با هر گونه تخریب خانه تاریخی مخالف بوده و هیچگونه مجوز یا پاسخ استعلام مثبتی که منجر به تخریب خانه میراثی و از بین رفتن تاریخ ، فرهنگ و هویت شیراز شود صادر نشده است.
اخبار پخش شده در شبکه های اجتماعی متعاقب این خبر نیز تکذیب می‌شود.

انتظار است  دستگاه‌های مسوول در این حوزه برای پاسخگویی شفاف به مردم واکنش مناسب در این عرصه داشته باشند.
در آخر اینکه ابلاغ هر نوع مصوبه ای از پژوهشگاه میراث کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی به اطلاع عموم خواهد رسید و به شایعه و احیانا نقل قول های شخصی استناد نشود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما