۰
plusresetminus
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز:

شعر، سرود، تئاتر،مهمترین ابزار تحول در جهاد تبیین

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، هنر و زبان هنر را  مهم خواند و گفت: شعر، سرود، تئاتر،مهمترین ابزار تحول آفرین در جهاد تبیین هستند.
شعر، سرود، تئاتر،مهمترین ابزار تحول در جهاد تبیین
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ احمد جعفری در همایش شاعران و مداحان منطقه شرق شیراز که به همت بسیج مداحان و هنرمندان این ناحیه برگزار شد، یکی از اساسی‌ترین، کارآمدترین، روش انتقال مفاهیم را تبلیغ دانست و اذعان داشت: مداحان،شاعران و هنرمندان،هرکدام به نوعی می توانند در عرصه جهاد تبیین نقش آفرین باشند.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، اقناع جریان‌های فکری، سیاسی و افکار عمومی را متفاوت از پروپاگاندای دشمن دانست و افزود: دشمن با تبلیغات گسترده و دروغین خود سعی دارد تا با قدرت نرم، امپراتوری رسانه ای جهان را مدیریت کرده و کشورهای منطقه غرب آسیا راتحت سلطه، مطیع و فرمانبردار خود سازد تا با تبلیغات دروغین به اهداف چندین ساله شان که از سال های قبل برنامه ریزی کرده اند برسند.

وی در ادامه با بیان این که سال های متمادی شاهد بودیم که آمریکا و رژیم دربارش اسراییل جنایت کار و یهودیان صهیونیستی جهان را به زعم خود مدیریت می کردند خاطرنشان شد: تمام متفکرین غربی اذعان دارند که افول امپراطوری آمریکا در سطح جهان کلید خورده و بزودی شاهد انقلاب جدیدی در سطح جهانی خواهیم بود. 
وی افزود: دشمن سالهای سال است که  با پروپاگاندای سیاسی، تبلیغات گسترده و سیاهی علیه انقلاب اسلامی، راه اندازی کرده و دائما در حال تغییر افکار عمومی است که جنگ ترکیبی و هیبریدی نمونه بارز آن می باشد.
وی خطاب به شاعران و مداحان عنوان کرد : لازمه دفاع ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایجاد منابر در فضای حقیقی و فضای مجازی توسط شما مداحان، شاعران و هنرمندان است که با زبان هنر،جهاد تبیین را اولویت در فعالیت های خود بدانید.
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز به نقش و فعالیت مهم شاعران و مداحان و هنرمندان اشاره و شعر، سرود،تئاتر و زبان هنر را ابزار تحول آفرین در جهاد تبیین دانست و اذعان داشت: هنر برخاسته از ذات و فطرت پاک انسان هاست بنابراین هریک از شما با هنر خود می توانید مبلغ اسلام،انقلاب و نظام اسلامی باشید و توطئه های دشمنان را خنثی کنید.
سرهنگ جعفری به شیوه های انتقال فرهنگ و اهمیت نوع ابزار و انتقال فرهنگ اشاره کرد و گفت: گاهی یک بیت شعر یا مدح می تواند یک فرهنگ را به نسلی منتقل کند.
وی در ادامه ابراز داشت:نسل نو اندیش که افکارشان هر لحظه با تبلیغات گسترده در حال تغییر است به شیوه سنتی کمتر پذیرای انتقال مفاهیم خواهند شد، بنابراین ابزار و شیوه های تبلیغ در جهت جذب جوانان و نوجوانانی که هر لحظه در صدد آسیب پذیری پروپاگاندای دشمن هستند باید به روز شود. 
 وی در پایان با اشاره به مناسبت های ملی و مذهبی که فرصت مناسبی است تامداحان،هنرمندان و شاعران با روش های نوین ارتباطی ،جوانان را جذب برنامه های فرهنگی کنند،بیان داشت: باید به دنبال ابزار و شیوه های جدیدی در جنگ روایت ها باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما