۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

ارتقاي جايگاه زنان در عرصه‌هاي مختلف

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
سيده مريم حسيني با اشاره به لزوم  ارتقاي جايگاه زنان در عرصه‌هاي مختلف گفت: با شكل گيري اين اداره كل، كلانشهر شيراز نخستين  شهر کشور پس از تهران خواهد بود كه در اين مسير گام برداشته است.
ارتقاي جايگاه زنان در عرصه‌هاي مختلف
به گزارش حافظ خبر، او با بيان اينكه شهر شيراز بانوان فرهيخته و توانمند  زیادی  در عرصه‌هاي مختلف علمي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي دارد، تاكيد كرد: بايد شرايطی فراهم  گردد تا از تمام اين ظرفيت‌ها استفاده شود.

حسینی همچنین با بيان اينكه ساختار تشكيل اين اداره كل در نشست‌هاي متعدد مورد بررسي قرار گرفته، خاطرنشان كرد: در حال حاضر جلسات نهايي تعيين تكليف اين ساختار در دست برگزاری است.

عضو شورای اسلامي شهر شیراز هدف از شكل گيري اين اداره كل را شناسايي فرصت‌هاي مشاركت و نوع حضور زنان در فعاليت‌هاي مختلف، تسهيل مسير تعالي و تكامل آنها و بررسي و مطالعه نيازهاي محلات برشمرد و اظهار داشت: شهرها برای حرکت در مسیر رشد وتوسعه نياز به نگاه مادرانه دارند.
وی تأکید کرد:با ارتقاي كيفيت زندگي زنان در شهرهمراه با رويكرد كادر سازي و جلب مشاركت افراد محلات می توان مسير انسجام  وتوسعه اجتماعي را دنبال کرد. 
حسینی با اشاره به اینکه بايد با كادر سازي و ايجاد فضا زنان را براي حضور در عرصه‌هاي مختلف آماده كرد، گفت: همانگونه كه باید در حوزه محروميت زدايي ، ساختار و برنامه و بودجه مشخصي داشته باشيم تا بتوانيم به شكل نرم افزاري و سخت افزاري زيرساخت‌ها را فراهم نماییم در بخش زنان نيز بايد زنان توانمند را شناسايي و زمينه رشد و ارتقاي آنها را فراهم كنيم.
او با بيان اينكه در دومين اجلاسيه تخصصي زنان عضو شوراهاي اسلامي شهرهاي كشور در شهر مشهد بحث و تبادل نظرهايي پیرامون گفتمان تعالي زيست پذيري شهري در حوزه بانوان و خانواده و ايجاد ساختار این حوزه در شهرداري هاي كشور مطرح شد، گفت: اين در حالي بود كه كلانشهر شيراز از ماهها قبل در صدد راه‌ندازی اين ساختاربوده و چندين جلسه نيز پيرامون اين طرح با شهردار شيراز برگزار کرده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما