۰
plusresetminus
همایش ملی:

برگزاری همایش ملی حوزه انقلابی؛ حوزه منتظر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، در جلسه پیش همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر بیان کرد: تاکنون سه پیش همایش با حضور شخصیت های ملی و استانی نیز برگزار شده است.
برگزاری همایش ملی حوزه انقلابی؛ حوزه منتظر
به گزارش حافظ خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، در جلسه پیش همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر که با حضور آیت الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان به میزبانی نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی؛ حوزه منتظر» اظهار کرد: روند برگزاری همایش بحمدالله تاکنون مطلوب بوده است، همچنین تاکنون سه پیش همایش با حضور شخصیت های ملی و استانی نیز برگزار شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور آیت الله حسینی خراسانی در جلسه پیش همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر افزود: در جمع هیئت امنا و هیئت علمی همایش و دست اندرکاران  بسیار خرسند هستیم که از نظرات بزرگانی چون شما بهره‌مند می شویم، قطعا در این پیش همایش از نظرات شما پیرامون یکی از محور های اصلی همایش بحث بررسی مبانی انقلابی گری از دیدگاه قرآن و روایات بهره‌مند خواهیم شد.

به اعتقاد دبیر علمی همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر، امروز هرچه بیشتر و بهتر ضرورت روحیه انقلابی در جامعه به ویژه در حوزه های علمیه احساس می شود لذا بنا به دغدغه هیئت امنا به ویژه نماینده ولی فقیه در استان فارس، مبنی بر احیا و تقویت روحیه انقلابی در میان طلاب و حوزه های علمیه در صدد برگزاری این همایش هستیم که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب محور های اصلی و چهار چوب همایش دیده شده است. 

مدیر مدرسه علمیه منصوریه اضافه کرد: حوزه علمیه میراثی بزرگ و ارزشمند است که از بزرگان برجای مانده است لذا اکنون حوزه‌های علمیه لازم است به وظیفه خود عمل کنند و از آن سنت حسنه که علما سلف برای آن‌ها به ارث گذاشتند پاسبانی کنند و درهمین راستا موضوع ویژه همایش امسال سیره علمای فارس در احیای تفکر انقلابی و نقش امامزادگان فارس در احیای تفکر انقلابی قرار داده شده است که جهت مقالات برگزیده در این ۲ موضوع ویژه‌ هم‌ جوایزی ویژه دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به محور‌های همایش اشاره کرد و بیان داشت: هویت طلبه انقلابی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حوزه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیدگاه آیات و روایات و بررسی مبانی انقلابی‌گری از دیدگاه قرآن و روایات از جمله محورهای این همایش است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین حدائق، مهلت ارسال آثار به این همایش تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، همچنین برگزاری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در دو عرصه علمی پژوهشی و هنری خواهد بود، در قسمت علمی جمع‌آوری مقالات را خواهیم داشت و در قسمت هنری نیز فعالیت در رشته‌های شعر، داستان، روایت، خاطره، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و نرم افزار وعکس خواهد بود.
که عزیزان می توانند آثار خود را به سایت هایش به آدرس https://hamayeshhf.com ارسال نمایند

وی همچنین از برگزاری اختتامیه همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مصادف با بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت الله ایمانی خبر داد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما