جهاد سازندگی استان فارس:

برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور

5 اسفند 1401 ساعت 11:19

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مسابقات فوتسال جهادگران کشور با حضور هشت تیم شرکت کننده به میزبانی شهر شیراز از امروز آغاز شد. 
 


یه گزارش حافظ خبر، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در آئین آغاز اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور ، اظهار داشت: اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور به همت سازمان ورزش بسیج، معاونت تربیت بدنی بسیج و سازمان بسیج سازندگی در سه سطح مقدماتی، استانی و کشوری برگزار شد. 
اسماعیل قزل سفلی با اشاره به اینکه  این مسابقات ابتدا در سطح مقدماتی بصورت شهرستانی با حضور ۶۷۵ تیم در ۲۷ استان برگزار شد، گفت: سطح استانی این دوره از مسابقات در قالب ۲۱۶ تیم برگزار گردید که در فرآیند ارزیابی شده مجموعه سازمان ورزش بسیج و سازمان بسیج سازندگی کشور تعداد هشت تیم از استان های خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی،  اصفهان، قزوین، سمنان ، زنجان وفارس انتخاب شدند که از امروز سوم لغایت پنجم اسفند ماه سطح کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)؛ در مجموعه ورزشی پهلوانان نصیری با یکدیگر به رقابت می پردازند.
قزل سفلی در آئین افتتاحیه این مسابقات بیان کرد: نقش استان فارس و شهر شیراز در تاریخ بسیار ارزنده و برجسته است و از جنبه دینی وجود آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی(ع) که مقام معظم رهبری به یمُن وجود این آستان مقدس، شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نامگذاری کرده است. 
این مقام مسئول به تشریح برخی از افتخارات استان فارس و شهر شیراز پرداخت و افزود: این استان از جنبه ادبیات و هنر بسیار درخشان است که با داشتن شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی در ادبیات؛ فارس نیاز به معرفی ندارد.
قزل سلفی ادامه داد: از این استان شخصیت های فاخر و بزرگی در حوزه های مختلف علمی، ادبی، فرهنگی، فلسفه و فقه، هنر و پزشکی برخاسته اند و علمای مبارزی که در طی ادوار سیاسی گذشته به تاریخ دانش در دین معروف بوده اند، خدمات بسیاری به این استان عرضه داشتند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه فارس در  حوزه دانش و فناوری  و رشته های پزشکی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی و مهندسی و علوم سرآمد است، افزود:  دانشگاه شیراز به فرمایش مقام معظم رهبری دارالعلمی در دارالعلم در میان دانشگاه های کشور است.
   
قزل سلفی ابراز کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از رشته ها از جمله حوزه نظامی، فناوری ،علوم و پزشکی سرآمد کشور است و با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما با حضور و نقش آفرینی جوانان در همه عرصه ها می توان بر همه مشکلات  فائق آمد. 
در ادامه این مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در خطاب به گروه های جهادی که مایه مباهات است که شما هم جهاد گر و ورزشکار هستید، گفت: اگر امروز دشمن در دو حوزه ورزش و هنر یک صدای ناهماهنگ بشوند قطعا ثابت خواهد شد که با حضور جهادگران و ورزشکاران جهادگر در این موضوع هم با دشمن مقابله خواهیم کرد.   
قاسم علیپور گفت: معتقدم در حوزه جهادی علاوه بر ساخت خانه، مسجد و مدرسه باید در حوزه هایی همچون ورزش نقش ویژه برای جهادگران تعریف شود. 
وی یادآور شد: در موضوع بیماری کرونا شاهد فداکاری ها و افتخار آفرینی جهاد گران و مجموعه های جهادی بودیم و امروز نیز در حوزه ورزش شاهد رقابت جهادگران در اولین دوره برگزاری مسابقات فوتسال جهادگران کشورهستیم. 
 
 گفتنی است درادامه آیین افتتاحیه مسابقات فوتسال جهادگران کشورکه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار گردید، مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه فجر استان فارس در سخنانی بیان کرد: اولین دوره مسابقات فوتسال گروه های جهادی بسیج سازندگی کشور از دوم تا پنجم اسفند ماه به همت سپاه فجر استان فارس و به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در حال برگزاری است. 
محمد هادی درودمند گفت: این مسابقات با حضور هشت تیم منتخب کشور گروه های جهادی برگزار می شود که هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد شور و نشاط بیشتر در میان گروه های جهادی با رویکرد انجام ورزش می باشد و امید است این هیجان گروه های جهادی بتواند انسجام بیشتری برای این گروه ها ایجاد کند.


کد مطلب: 27020

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27020/برگزاری-اولین-دوره-مسابقات-فوتسال-جهادگران-کشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir