دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

گرامیداشت هفته ملی جوان

7 اسفند 1401 ساعت 8:25

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان فارس با گرامیداشت هفته ملی جوان گفت: این هفته امسال با شعار «ازدواج به ‌هنگام آسان، موفق و پایدار» گرامی داشته می شود.


به گزارش حافظ خبر، جوانی به مفهوم بالندگی و حرکت به سوی فردایی روشن توام است؛ فردایی که از طریق تلاش، تخصص، تفکر علمی و در سایه ایمان و مشارکت اجتماعی جوانان در عرصه های مختلف نظام اسلامی، محقق خواهد شد.

نسل جوان به عنوان نماد عظمت، عزت، پاکدامنی، امید و نشاط، طلایه دار پرچم پیشرفت و تعالی بشری است و اگر این نشاط و شکوفایی با تعهد، خودباوری و اخلاق آمیخته شود، معجزه ای به دست خواهد داد که بارها در باورمندی و اعتمادمان به جوانان خوش فکر و توانمند، شاهد آن بوده ایم؛ در وجود انسان، ویژگی هایی نهفته است که هر یک از آنها در مرحله ای خاص از زندگی به اوج خود می رسد.

جوانی مرحله ای است که بسیاری از صفات نیکو و موثر در فرد به نهایت بلوغ خود رسیده و شخصیت دائمی انسان را تشکیل می دهد؛ غیرت، خلاقیت، مطالبه گری و سازندگی از مهم ترین این صفات است و یکی از دلایل پویاتر و سازنده تر بودن ملت هایی با جمعیت غالب جوانان، همین است.

از آنجا که مساله سلامت جوانان مساله ای فرابخشی است، ادارات و سازمان های متعدد با توجه به رسالت خود، متولی بخش ها و حیطه هایی از این مهم هستند؛ بنابراین موفقیت در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت جوانان با مشارکت تمامی ذینفعان این امر میسر خواهد شد.

در همین راستا ولادت حضرت علی اکبر(ع)، به عنوان «روز جوان» نامگذاری شده است و برنامه ریزی در خصوص گسترش آگاهی در زمینه سیاست های جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و معطوف کردن توجه جوانان به امر سلامت خود از محورهای هفته ملی سلامت جوان(از تاریخ ۷ لغایت ۱۳ اسفند) با شعار «ازدواج به ‌هنگام آسان، موفق و پایدار» انتخاب شده است.

در این هفته معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و شبکه های بهداشت و درمان زیرمجموعه دانشگاه با هماهنگی فرمانداری شهرستان ها، ادارات و سازمان ها و نماینده مراکز بهار نکو، نسبت به برگزاری نشست های هماهنگی و برنامه ریزی، مطابق با تاریخ و روزشمار هفته سلامت جوان، اقدام نموده و با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسبت به اجرای برنامه های متنوع و همایش ازدواج به هنگام، آسان، موفق و پایدار اقدام می نمایند.

با توجه به شعار هفته ملی جوان و روز شمار هفته سلامت جوان، امیدواریم از طریق فرهنگ سازی نقش مشاوره های پیش از ازدواج، در شکل گیری انتخاب آگاهانه و ترویج ازدواج به هنگام، شاهد افزایش ازدواج موفق جوانان کشور، تشکیل کانون خانوادگی پایدار، افزایش جمعیت و شکل گیری جامعه ای جوان، سالم، پویا و بالنده باشیم.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس مرکز بهداشت استان


کد مطلب: 27027

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27027/گرامیداشت-هفته-ملی-جوان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir