رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان فارس : 

انعقاد تفاهم نامه هایی در عرصه فناوری

8 اسفند 1401 ساعت 20:41

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سید علی سید نصیری در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فناوری همچنین در 6 حوزه کاری تفاهم نامه اولیه منعقد شده است که یکی از مهم ترین آنها هوشمند سازی پارکینگ ها است و هوشمندسازی ورودی میادین میوه و تره بار در سراسر کشور با این معضل مواجه ایم. 


به گزارش حافظ خبر، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس گفت: با توجه به ماهیت سازمان در خدمت‌رسانی به شهرداری‌های سراسر استان، هوشمندسازی پارکینگ‌ها، میادین و مراکز عرضه میوه و تره‌بار در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است. 
سیدعلی سید نصیری با اشاره به چگونگی فعالیت و عملکرد این سازمان گفت: متاسفانه تاکنون در سازمان همیاری شهرداری‌های کشور موضوعی به نام چارت سازمانی مصوب و دقیق وجود نداشته، بر این اساس در حال پیگیری و تصویب یک چارت مشخص و کاربردی هستیم و به‌زودی این چارت به جهت پیگیری بیشتر به وزارت کشور براي تصویب ارسال خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که این چارت مورد استفاده دیگر سازمان‌های همیاری در سایر استان‌ها به عنوان یک الگوی نمونه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های فارس عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان براساس اساسنامه خود وظیفه توانمندسازی و خودکفایی شهرداری‌های استان در حوزه‌های مختلف عمرانی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارد. 
این مقام مسئول به اقدامات حوزه عمرانی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه سازمان با انعقاد یک قرارداد عملیات احداث یک بیمارستان و یک آسایشگاه را از هفته آینده آغاز خواهد کرد که قریب به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه عمرانی است.
وی همچنین از ساخت ساختمان تجاری اداری زند که اولین ساختمان به روش تاپ‌دان در شیراز است، خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این ساختمان با اعتبار نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان آغاز خواهد شد. 
سید نصیری عنوان کرد: در حوزه فناوری همچنین در شش حوزه کاری مذاکرات اولیه با شهرداری انجام شده است که یکی از مهم‌ترین آنها هوشمندسازی پارکینگ‌ها و به‌ویژه هوشمندسازی میادین میوه و تره‌بار و بازارچه‌ها است و با توجه به اینکه در قیمت‌گذاری شیوه‌های سنتی و با نرخ متفاوت اعلام می‌شود، هوشمندسازی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت؛ چراکه این موضوع معضلی است که در سراسر کشور با آن مواجه‌ایم. 
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری در حال پرداخت بیشترین هزینه حمل‌ونقل و بار بوده، نیاز است هوشمندسازی اولویت اول کار شهرداری باشد.
نصیری همچنین اضافه‌ کرد: با توجه به اینکه از تعداد ۱۲۰ شهرداری استان فارس، ۸۴ شهرداری سهامدار سازمان بوده و سازمان موظف به کمک‌رسانی در برخی امور ازجمله تأمین نیرو است، در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری‌های استان در حال انجام وظیفه هستند که این جذب برای بیش از ۶۰ درصد شهرداری‌ها به تعداد ۴هزار نفر 
خواهد رسید. 
وی ابراز کرد: بخشی از هزینه‌های سازمان همیاری شهرداری در سراسر استان در حوزه عمرانی صرف می‌شود که در این راستا سازمان، اجرای آسفالت پلیمری را در دستور کار قرار داد و با بسیاری از شهرستان‌های استان به جهت استفاده از این نوع آسفالت در معابر شهری اقدام به انعقاد قرارداد کرده است. 
رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس، ادامه داد: شهرداری رسالت سنگینی برعهده دارد و معتقدم این نهاد حتی در سفره مردم نسبت به دولت بیشتر دخیل است؛ چراکه حتی در جذب بودجه هم شهرداری‌ها جذب اعتبارات بیشتری نسبت به برخی دستگاه‌های اجرایی داشته و از نظر مالی نیز در جایگاه بالاتری قرار دارد.
نصیری اضافه کرد: می‌توان گفت که در حوزه خدمات‌رسانی هم شهرداری با ارائه بیش از ۳۵۹ خدمت در صدر خدمات‌رسانی قرار دارد و این نهاد به تنهایی بیش از ظرفیت وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت و درمان و یا دستگاه‌های خدمات‌رسانی همچون نیروی انتظامی در حال خدمت‌رسانی به مردم است.
حوزه اجتماعی دیگر موضوع مورد اشاره رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس بود و در این خصوص ابراز داشت: در تلاشیم در این حوزه دفاتری در محل دانشگاه علمی کاربردی به جهت حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و حمایت از نخبگان برای اولین‌بار در سطح استان راه‌اندازی شود که با شناسایی مشکلات در حوزه شهری، ایده و نظرات خود در جهت رفع موانع را ارائه كنند. 
نصیری همچنین از افتتاح یک مؤسسه حقوقی تخصصی برای کارمندان و نهاد شهرداری برای اولین‌بار در سطح کشور خبر داد. 
تشریح اهداف بلندمدت سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس از دیگر موضوعاتی بود که نصیری به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌ها در دیگر شهر‌های کشور نیاز است تا ما هم به‌عنوان خادمین مردم قدم‌های بیشتری برداریم. این در حالیست که در سازمان همیاری سایر استان‌ها اقدامات بسیاری برای ارائه خدمت به مردم صورت می‌گیرد، اما در اختیارات محول‌شده به سازمان در شهر شیراز این‌گونه نیست. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند گردشگری، فناوری و آینده افزود: بافت کلی شهر شیراز نسبت به دیگر شهر‌های کشور متفاوت است و این نگاه را داریم که شیراز اولین کلان‌شهری است که هوای پاک دارد و شهری صنعتی نیست و این شهر فریاد می‌زند که شهری گردشگرپذیر است و باید در این حوزه ورود کرد و فعالیت بسیاری داشت.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های  فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های فارس نیز تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته‌های مختلف اقدام به جذب دانشجو می‌كند، 
ابراز داشت: به‌عنوان نمونه علاقه‌مندان به رشته‌های حسابداری امور مالی، حقوق، حقوق ثبتی، دستیاری حقوق دستگاه‌های اجرایی، حقوق کارگزاری خدمات عمومی، مدیریت امور اداری، امداد و نجات شهری، معماری گرایش معماری داخلی و معماری شهری، بازرگانی- خدمات مشاوره املاک، فناوری اطلاعات- خدمات الکترونیک شهر، شهرسازی، عمران گرایش‌های حمل‌ونقل شهری، سازه‌های مترو، شبکه و تصفیه‌خانه آب و همچنین شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در مقطع کاردانی این مرکز
 ثبت‌نام کنند.
مهندس سید نصیری در ادامه به رشته‌های مقطع کارشناسی این مرکز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حسابداری و امور مالی، مدیریت دفتری، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق معماری و شهرسازی، معماری گرایش طراحی محیط داخلی و طراحی بیرونی؛ شهرسازی، عمران- ساختمان‌سازی، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث و همچنین حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث رشته‌های مقطع کارشناسی این مرکز می‌باشند.
 


کد مطلب: 27036

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27036/انعقاد-تفاهم-نامه-هایی-عرصه-فناوری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir