شهرداری شیراز :

ساماندهی محدوده قانونی کمربندی جنوبی شیراز

14 اسفند 1401 ساعت 14:26

گزارشگر : منیره خسروبیگ

شهردار شیراز با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از کمربندی ۴۲ کیلومتری در محدوده قانونی و خدماتی این کلان‌شهر قرار دارد، گفت: شهرداری در ساماندهی محدوده خدماتی و قانونی شهر با تعامل با دستگاه‌های مرتبط استانی مشارکت می‌کند.


به گزارش حافظ خبر، جلسه ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز با حضور برخی مقامات شهری و استانی در ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این خصوص با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولین استان فارس ازجمله شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر موضوع بسیار مهم کمربندی جنوبی "کمربندی حضرت امام خمینی (ره)" است، اظهار کرد: این کمربندی سالیان زیادی است که شکل‌گرفته که بعد از شکل‌گیری آن، خیلی از شهرک‌ها در این منطقه ایجادشده و مردم در این شهرک‌ها ازجمله میانرود، فرهنگیان و فرزانگان ساکن شده‌اند و همچنین برخی شاغلان منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی نیز که در محدوده کمربندی جنوبی قرار دارند، ساکن شیراز هستند.

 به گفته محمدحسن اسدی؛ امروز با ورود به کمربندی جنوبی شاهد بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی در آن نظیر حرکت کامیون‌ها، تریلر، موتورسیکلت و خودروهای سبک بوده که علائم رانندگی به‌درستی تعریف‌نشده، پایش تصویری وجود ندارد و خط‌کشی و آسفالت مناسبی وجود ندارد و رفوژ وسط نیز حالت نازیبایی دارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر از این کمربندی ۴۲ کیلومتری در محدوده قانونی و خدماتی شهر شیراز قرار دارد، تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که شهرداری این کلان‌شهر در ساماندهی محدوده خدماتی و قانونی شهر شیراز مشارکت کند.

او به مطالعاتی که در این زمینه انجام‌شده، اشاره و بیان کرد: شهرداری شیراز با تکمیل این مطالعات و طرح ساماندهی، اقدامات خود را آغاز و در یک بازه زمانی حداکثر یک‌ساله شاهد ساماندهی این ۱۸ کیلومتر به‌عنوان محدوده قانونی کمربندی جنوبی خواهیم بود.

بهبود آسفالت، خط‌کشی لازم، احداث کندرو، پایش تصویری، علائم ترافیکی، ساماندهی رفوژ وسط در یک بازه زمانی یک‌ساله از مواردی بود که شهردار کلان‌شهر شیراز برای نظم و زیبایی کمربندی جنوبی و از همه مهم‌تر حفظ جان و سلامتی مردم و کاهش مصدومیت در این محدوده قانونی بر آن تأکید کرد.

اسدی بر تفاهمی که در این راستا بین مدیریت شهری و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط نظیر استانداری فارس، اداره کل راه و شهرسازی فارس، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اشاره که مورد قبول شورای اسلامی شهر شیراز نیز واقع شده است و تصریح کرد: این تفاهم تا پایان سال جاری به مرحله نهایی می‌رسد‌ و از سال جدید کار ساماندهی این محدوده قانونی شکل می‌گیرد.


کد مطلب: 27064

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27064/ساماندهی-محدوده-قانونی-کمربندی-جنوبی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir