مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس:

پدافند غیرعامل ضامن امنیت جامعه است

22 اسفند 1401 ساعت 13:00

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس گفت: مفهوم و هدف نهایی پدافند غیرعامل برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه و کشور است.


به گزارش حافظ خبر، محمد جباریان مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری فارس در این باره گفت: امروز شاهد آن هستیم که با پیشرفت علم و تکنولوژی، نوع و میزان تهدیدات و مخاطرات رو به افزایش است. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز با یک جنگ تمام عیار ترکیبی مواجه است و دشمن در این جنگ با یک راهبرد و استراتژی پیچیده، چند لایه و مبهم ابزارهای نظامی و غیرنظامی خود را به خط کرده است. 

جباریان با بیان اینکه در این شرایط باید نگاه و رویکردمان به حوزه پدافند غیرعامل که هدفی جز برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه و کشور ندارد با هوشیاری کامل و به صورت پیشگیرانه باشد،گفت: پدافند غیرعامل و رعایت اصول و الزامات آن تنها راهبرد اساسی مصون سازی کشور از تهدیدات نوین و حفظ سرمایه های معنوی و مادی نظام در جهت افزایش بازدارندگی، تداوم کارکردها و نهایتا توسعه پایدار است.

وی عنوان کرد: منطق دفاع حکم می‌کند که علاوه بر افزایش توان دفاعی، آمادگی نیروهای مسلح، کلیه ارکان و زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور از آمادگی و اقتدار لازم برخوردار باشند.

جباریان با اشاره به روند افزایشی تهدیدات پیش رو توسط دشمن جهت ضربه زدن به زیرساخت های کشور و ایجاد نا آرامی و امنیتی کردن فضای جامعه اصل خود حفاظتی و خود مراقبتی را مهم ترین عامل حفظ آرامش عموم مردم و صیانت از زیرساخت ها در برابر تهدیدات نوین دشمن دانست.


کد مطلب: 27092

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27092/پدافند-غیرعامل-ضامن-امنیت-جامعه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir