۰
plusresetminus
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس:

برگزاری همایش شورای سازمان همیاری در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
همایش شورای سازمان همیاری شهرداری های استان فارس با حضور مسئولان استانی و شهری ، محمود رضایی معاون استاندار، فرخ زاده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ،شهردار شیراز اسدی،سیداحسان اصنافی مدیر کل دفتر امور شهری و روستایی استانداری ، سید علی سید نصیری مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداران شهرستان های فارس یکشنبه 21 اسفند در شیراز برگزار شد. 
برگزاری همایش شورای سازمان همیاری در شیراز
به گزارش حافظ خبر، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مدعوین  به ارائه عملکرد سازمان طی سه ماهه اخیر اشاره کرد وگفت: در 7 حوزه کاری متناسب با نیاز منطقه برای توسعه و پیشرفت با استان خراسان رضوی تفاهم نامه ای منعقد شد.
سیدعلی سید نصیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تفاهم نامه هایی نیز در حوزه های مختلف و با نهاد های دیگر منعقد شده است ، افزود: انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در 10 حوزه کاری داشتیم که قرار داد ساخت بیمارستان جنت و آسایشگاه اعصاب و روان سلمان از بطن این تفاهم نامه منجر به قرار داد اجرا شد،تا بتوانیم خدمات شایانی را به جامعه عزیز جانباز و ایثارگر ارائه دهیم.

وی عنوان کرد : انعقاد قرار داد شعبه شرکت همیارنت در استان خراسان و تهران ، طراحی و پیگیری زیر ساخت Tpayو که در حدود 40 درصد پیشرفت طی همین مدت داشته است وهمچنین طراحی پلتفرم ناوگان حمل و نقل همیار که در حال پیگیری و در حدود 87 درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی دارد ، که قطعا شاهد تحول در این حوزه خواهیم بودواز جمله اقدامات موثر ما بوده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها تاکید کرد: در جهت خدمات رفاهی برای حال شهرداران در مشهد و شمال قراردادی منعقد شده است و پیگیری خرید مهمانسرا جهت متمرکز کردن خدمات به شهرداران سراسر استان در جنوب شیراز و در شمال غرب نیز با قول مساعد و حمایت شهردار شیراز به جهت در اختیار گذاشتن زمین واقع در شهرک گلستان و درجهت توسعه دانشگاه و ساخت مهمانسرا برای شهرداران در دست بررسی و اقدام است.

او تصریح کرد: همچنین پیگیری شروع روند اجرایی ساختمان زند با کمک و دستورات شهردار شیراز انجام و در حال حاضر عملیات تخریب سه طبقه ساختمان فعلی در دستور کار است.

سید نصیری در حوزه حقوقی به مطالبی اشاره کرد و افزود : 8 پرونده حقوقی سازمان با نگاه و حمایت ویژه اعضائ هیئت مدیره و شخص استاندار فارس خاتمه پیدا کرده است.

وی با اشاره به تشکیل مجمع عالی حقوقی و لازمه تشکیل آن بیان کرد:با توجه به رصد و بررسی چالش حقوقی در شهرداری های استان  56شهرداری فاقد واحدهای حقوقی، 27 شهرداری با نماینده حقوقی فاقد تحصیلات مرتبط است و همچنین 26 شهرداری یا شخص شهردار یا فردی که در سایر حوزه ها فعالیت دارد ، در حوزه حقوقی مستقر هستند ، که در کل 109 شهرداری از کل شهرداری های موجود در استان دارای مشکل است و ان شاالله با کمک هم این چالش تبدیل به فرصت بزرگی خواهد شد.

سید نصیری اذعان کرد: در راستای هوشمند سازی موافقت شهردار شیراز دریافت و جلسات هماهنگی با حضور دکتر نصیری عضو و رئیس کمیته هوشمند سازی شورای شهر شیراز ،مهندس علویان مهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ، مهندس نعمتی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز  و مهندس پژمان شفیعی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی تشکیل شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها با اشاره به دغدغه خود و استاندار فارس  برای حمایت از  جوانان نخبه و دانش بنیان اظهار کرد : سازمان را پایلوت نخبه پروری خواهیم کرد و از دل چالش های موجود در شهرداری ها آن را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی با بیان اینکه اولین رویداد در سطح بین المللی (استارتاپ گردشگری ، فناوری و آینده ) را بدون هزینه برای سازمان برگزار کردیم ،  گفت : 2 هلدینگ بزرگ اقتصادی را به جهت حمایت به شیراز آوردیم تا بتوانیم در زمینه اقتصادی علاوه بر اشتغالزایی شاهد تحول اساسی و زیر بنایی باشیم.

سید نصیری اضافه کرد: با عنایت ویژه وزیر گردشگری علاوه بر حمایت معنوی،  مشاور ویژه وی در حوزه فناوری به رویداد در جهت حمایت و در صورت نیاز اخذ مجوزات اعزام شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رویداد های بعدی را  با نگاه های خاص تری برگزار می کنیم ، افزود: با توجه به دغدغه همه مسئولان در حوزه پسماند رویداد بعدی را در این حوزه اجرای خواهیم کرد
 
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها با اشاره به تشکیل چارت سازمانی بیان کرد: برنامه های بلند مدتی داریم که باید در جهت تسریع آنها تلاش جدی و حمایت مسولین ارشد استانی را داشته باشیم تا محقق شوند.

سید نصیری تصریح کرد: ساخت هتل در شیراز،احداث مجتمع گوشت و کشتارگاه متمرکز جنوب کشور  و ثبت شرکت بازرگانی و تشکیل شرکت هوایی با کمک چندین شرکت دیگر از جمله شرکت توسعه وعمران فارس باید در اولویت و جدیت سازمان قرارگرفته و عملیاتی شوند.

او در پایان با اشاره به چشم انداز بلند مدت برای سازمان ،  گفت:  انشاءالله چشم انداز سند ده ساله سازمان را مصوب خواهیم کرد تا بعد از این به صورت سلیقه ای عمل نشود و به همه شما بزرگواران قول می دهم که ان شاءالله با تاکید استاندار سازمان شفاف و شیشه ای با عملکرد را تحویل بدهیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما