۰
plusresetminus
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس :

شهدا و خانواده آنها الگوی جهانیان هستند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۷
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: امروز شهدا و خانواده آنها الگوی فریاد و دادخواهی جهان و جهانیان و الگوی مبارزه با استبداد و استکبار تبدیل شده اند.
شهدا و خانواده آنها الگوی جهانیان هستند
به گزارش حافظ خبر،  اسماعیل محبی پور معاون سیاسی استاندار در مراسم گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در شیراز افزود: حرف از مقام شامخ شهید زدن و مقام والای شهدا را تبیین کردن شاید فقط توسط خداوند شایسته باشد و زبان همه ما قاصر است.

وی ادامه داد: انسان همواره به دنبال داشتن بهترین داشته ها و سرمایه‌هاست و چه سرمایه‌ای بزرگتر از اینکه خداوند خریدار بهترین دارایی او یعنی جان او شود و آن دارایی را از او بگیرد برای اینکه بهترین هایی که قابل مقایسه نیست به او تقدیم شود.

او اظهار داشت: این جریان و این رودخانه رحمت و برکت یعنی شهادت در راه خدا برای انسان های شایسته باز است و هستند خانواده هایی که فرزندان خود را در دفاع از امنیت استان و کشور و در جریان جنایتی که گروهک تروریستی داعش در حرم مطهر شاهچراغ (ع) رغم زد از دست دادند و به جمع خانواده معزز شهدا پیوستند و یا عزیزان ارتش ، نیروی انتظامی و سپاه که در مرزها ، داخل شهرها و جای جای کشورمان در حال دفاع هستند و همچنان بر تعداد شهدا و خانواده شهدا افزوده می شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ، ضمن گرامیداشت روز شهدا افزود: در این روز در دفاع از امنیت کشور تعدادی از پاسداران در پاوه به شهادت رسیدند و آن جنایت بزرگ سبب شد که این روز به نام روز شهدا نامگذاری شد.

محبی پور افزود: این نگاه امیدوار کننده است که خط سرخ شهادت که خط آل محمد و علی است و نجات دهنده انسان و جامعه بشری است همچنان تداوم دارد.
وی ادامه داد: امروز شهدا برای کشورهای مسلمانی که در معرض تهدید قرار گرفته اند به الگو تبدیل شده اند و راه و روش و مسلک آنها الگو شده و شیعه و سنی و چه بسا سایر مذاهب و ادیان با همان شعارها در مسیر دفاع از مظلومان جهان گام بر می دارند.

او اضافه کرد: امروز اگر در مسیر استمرار حیات اسلام می بینیم که توطئه ها موثر واقع نشده و جغرافیای جهان اسلام گسترده تر و پایدارتر شد از برکت خون شهدا است.

وی اظهار داشت: امروز در تمام محافل سیاسی و امنیتی جهان بحث بر سر این است که چگونه می شود فرهنگ شهادت طلبی را از دین برداشت در حالی که این فرهنگ حذف شدنی نیست چرا که اهمیت آن در کتاب و سیره ائمه ذکر شده و ما یک الگوی شاخص به نام سیدالشهدا داریم.

محبی پور افزود: الگو گیری از شهدا است که امروز سربازان مدافع انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها را پایدار نگاه داشته و وظیفه مسئولان تکریم شهدا برای ترویج و گسترش فرهنگ شهادت و شهادت طلبی است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۰۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما