معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس:

مديران بايد در قبال عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند

23 اسفند 1401 ساعت 9:36

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس گفت: مديران بايد در قبال عملکرد خود به مردم پاسخگو باشند و خود را در معرض افکار عمومي قرار دهند.


به گزارش حافظ خبر،  اسماعيل محبي پور معاون استاندار در آيين تکریم و معارفه رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان فارس در شيراز که با حضور محسن بهاروند مدیرکل اخبار استانها و حسین نوروزیان رییس منطقه یکم خبری ایرنا برگزار شد ، با اشاره به تعامل مجموعه مديريت ارشد فارس با رسانه‌هاي استان افزود: قطعا، مطالبه گري از مسئولان موجب ايجاد رقابت پرسشگري در مردم و رقابت پاسخگويي در مسئولان مي‌شود.

وي ادامه داد: امروز عمده زندگي ما در اتاق شيشه اي است و جايي براي مخفي کاري وجود ندارد و مردم بايد به ما بگويند که در کجا توانسته‌ايم و در کجا نتوانسته‌ايم موفق عمل کنيم و اين گامي در جهت مردمي سازي حاکميت است که شرط آن ارتباط بي واسطه مردم و مسئولان است.

معاون استاندار فارس بیان کرد: قضاوت مردم نيز قطعا منصفانه خواهد بود اما شرط آن اين است که ما مسائل را صادقانه با مردم در ميان بگذاريم.

محبی پور بيان کرد: اگر مردم در جايي از ما مسئولان گلايه دارند علتش اين است که آنها از مسئولان جلوتر هستند و نيازها، انتظارات و بودن ها و نبودن ها را بهتر از مسئولان تشخيص مي دهند که ضرورت دارد ما مسئولان خود را با استفاده از ظرفيت رسانه ها به آنها برسانيم.

معاون استاندار فارس گفت: در مقطعي وقتي سخن از جنگ سخت به ميان مي آمد گفته مي شد که بايد پيوست عمليات رواني داشته باشد اما امروزه و با تغيير شرايط، ابزار نظامي به ابزار عمليات رواني تبديل شده و اين بسيار متفاوت با گذشته است و عمليات رواني به برگ برنده حاکمان تبديل شده است.

محبي پور افزود: البته اين عمليات رواني ابزارهاي مختلفي دارد و مهمترين عنصر فعال در عمليات رواني رسانه است چرا که عمليات رواني انتقال پيام از فرستنده به گيرنده است و رسانه مي تواند در اين زمينه از نظر کمي و کيفي نقش فوق العاده ايفا کند.

وي ادامه داد: همه ما به عنوان يک ايراني بايد اين مساله را مد نظر قرار دهيم که تمام کساني که ايران سربلند را نمي خواهند مي دانند و تجربه کرده‌اند که با کشور ايران نمي توان با برخورد سخت به نتيجه رسيد و بنابراين بايد از ابزارهاي ديگري در مقابل ما استفاده کنند مانند آنچه که طي ماه‌هاي اخير با يک طراحي پيچيده و به فرموده رهبر معظم انقلاب قابل تحسين توسط دشمن عليه کشور انجام شد که لطمه هاي زيادي در عرصه هاي مختلف به کشور وارد کرد اما در نهايت هم موفق نشدند.

معاون استاندار فارس گفت: دشمن در حوادث اخير اسلحه خودرا مستقيم به سمت ما نگرفت و آن را به دست ديگراني داد که تحت تاثير عمليات رواني بودند و لذا اهميت رسانه و عمليات روانی رو به فزوني و توسعه هست و متوقف نيز نمي شود و رسانه ها خود را بايد به اين فضا برسانند.

محبی پور بيان کرد: کساني که عاشق ايران اسلامي هستند بايد بدون نگاه به تفکر چپ و راست بايستد و کار کند و قطعا جريان هاي سياسي داخلي ما با نگاه هاي مختلف خودشان يک ايران سربلند مي خواهند و بنابراين اين تعامل و همکاري‌ها را بايد براي خودمان تعريف و دنبال کنيم. 

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار فارس، با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در سال 1402 گفت: از هم اکنون از ايرنا انتظار داريم که سياستگذاري براي افزايش مشارکت مردمي را در دستور کار خود قرار دهد.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های بیش از ۶ ساله سید احمد نجفی تقدیر و سجاد خسروانیان به عنوان رییس جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شد.


کد مطلب: 27101

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27101/مديران-بايد-قبال-عملکرد-خود-مردم-پاسخگو-باشند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir