سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام :

بزرگترین جهاد تبیین، عمل کردن به سیره شهدا است

26 اسفند 1401 ساعت 22:55

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز با توجه به اهمیت سیره و سلوک شهدا گفت: بزرگترین جهاد تبیین عمل کردن به سیره شهدا است. 


به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام یوسف خواجه امیری در جمع خانواده های شهدا، ایثارگران و اسطوره های مقاومت شرط دستیابی به جایگاه والای دنیا و آخرت را احترام به والدین خواند و گفت: احترام به پدر و مادر به قدری مهم است که می تواند انسان را از اوج ذلت به اوج لذت برساند و اگر کسی مقام و منزلت پدر مادر را به ورطه فراموشی سپارد در رأس قله هم که باشد از عرش به فرش سقوط خواهد کرد و جایگاهی پیدا می کند که هیچ حیوانی به آن جایگاه سقوط پیدا نکرده است.
 وی با توجه به سیره علما نسبت به علم و آگاهی و احترام به والدین گفت‌:تحلیلگران صهیونیستی و آمریکایی نسبت به مقام معظم رهبری با بیان سخنانی مبنی بر این که اگر رهبری همانند رهبر ایران داشتیم دنیا را فتح می کردیم خاطر نشان شد: آن چه که باعث شد مقام معظم رهبری به این مقام برسد وحتا خیلی از علمایی که از لحاظ علمی نبوغشان زبانزد عام و خاص اند و راه صدساله را یک شب طی نموده اند مدیون احترام به والدین شان است.
حجت الاسلام خواجه امیری در ادامه با توجه به مرام و مسلک شهدا اولین مرام و معرفت شهدا را تکریم والدین خواند و گفت: بسیاری از گرفتاری ها و گره های کور زندگی با احترام و تکریم پدر و مادر حل می شود چراکه کلید حل مشکلات دست والدین و شاه کلید زندگی احترام به والدین است و همین امر باعث می شود تا خدا به واسطه لطف آن ها آنچنان برکات دنیوی و اخروی را نصیب چنین اشخاصی کند که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست.
وی با بیان این که امروز عمل کردن به سیره شهدا بزرگترین جهاد تبیین است یکی از وظایف مسلمین را شرکت در جهاد دانست و گفت: شهدابه خاطر تکریم والدینشان در قیامت به حدی دارای عزت و مقام هستند که همه افراد به این جایگاه و مقام  غبطه خواهندخورد.
وی با توجه به اهمیت شهدا و مقام والدینشان در دنیا و آخرت اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵۰هزار شهیدی که قطره قطره خونشان را نثار کردند تا دین اسلام و انقلاب باقی بماند، وقتی قطره ای از خون شهید به زمین ریخته شود تمام گناهان او چشم بسته بخشیده خواهد شد الا حق الناس.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز با توجه به این که شهدا بعد از مفارقت این دنیا جایگاه شان در عالم بهشت به آنها نشان داده خواهد شد، در حالی که با خوشحالی از این دنیا می روند اذعان داشت: شهدا در بهشت هر جایی را که بخواهند می توانند سکنی گزینند و این امتیاز راجع به هیچکس نیست الا مقام شهید و  علاوه بر این که شهید می تواند ۷۰ نفر را مورد شفاعت قرار دهد پدر و مادر شهید نیز قادرند تا هر که را بخواهند مورد شفاعت قرار دهند.
وی به دومین مرام و معرفت شهدا که قدر دانستن نعمت ولایت است اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی که اسطوره قرنهاست توصیه می‌کند قدر نعمت ولایت را بدانید و توجه و تاکید شان به علت این است که شناخت کافی نسبت به این جایگاه دارند. 
خواجه امیری، سومین مرام و معرفت شهدا را غیرت به نوامیس نام برد و ابراز داشت: عده‌ای می‌خواهند حرمت خانواده‌ و کانون گرم خانواده ها را مورد هجمه قرار دهند، شهدا قطره قطره خون شان را ریختند تا این کانون گرم خانواده و حفظ دین باقی بماند اما امروز متاسفانه شاهد بی حجابی که انتظارش را از یک شیعه علوی نداریم در سطح جامعه هستیم.


کد مطلب: 27110

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27110/بزرگترین-جهاد-تبیین-عمل-کردن-سیره-شهدا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir