۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تداوم ارائه خدمات بهداشتی مجموعه سلامت فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت تداوم ارائه خدمات بهداشتی، از فعالیت ۲۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز ۱۴۰۲خبر داد.
تداوم ارائه خدمات بهداشتی مجموعه سلامت فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲
به گزارش حافظ خبر، عباس رضاییان زاده گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال، ۱۳۴ کارشناس بهداشت محیط در قالب ۶۷ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه گیری، مسوولیت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی را انجام می دهند.

او افزود: هم استانی ها و مسافران نوروزی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مورد مشاهده شده را به سامانه رایگان ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند تا کارشناسان بهداشت محیط شبکه های بهداشت و درمان استان پیگیری لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام فعالیت ۲۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه در نوروز ۱۴۰۲ برای خدمت رسانی به مردم استان فارس و مسافران نوروزی، ادامه داد: مردم در صورت نیاز به دریافت خدمات تشخیص کرونا، می توانند به ۳۳ مرکز منتخب در سراسر استان فارس مراجعه کنند.

رضائیان زاده همچنین از برنامه ریزی برای ارائه خدمات واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۴۳ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

او افزود: خدمات غربالگری نوزادان نیز در روزهای دوم و سوم فروردین در ۳۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه و واکسیناسیون روتین کودکان در ۴۲ مرکز تحت پوشش دانشگاه انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون پیشگیری از هاری در موارد گزش حیوانات، از ارائه خدمات پیشگیری و درمان هاری در ۴۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه به صورت شبانه روزی خبر داد.

او با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای نظارت تیم های ستادی معاونت بهداشت بر روند ارائه خدمات بهداشتی در شهرستان ها انجام شده است؛ اضافه کرد: شهروندان می توانند برای اطلاع از ساعت کار و آدرس مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی به پایگاه اینترنتی سلامت نوروزی دانشگاه به نشانی https://www.sums.ac.ir/page-nowrooz۱۴۰۲/fa/۵۱۹ مراجعه کنند.

رضائیان زاده ابراز امیدواری کرد با تداوم ارائه خدمات شاهد تعطیلاتی همراه با سلامتی و بهروزی برای هم استانی ها و مسافران باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما