۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

مجموعه زندیه پربازدید ترین جاذبه گردشگری در کشور

تاریخ انتشارشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
فرخ زاده معاونت گردشگری استاندار فارس ضمن خوشامدگویی به گردشگران نوروزی مجموعه وکیل را بعنوان پر بازدیدترین اثر ملی معرفی و از تلاش مسئولین برای ثبت جهانی این اثر ملی خبر داد.
مجموعه زندیه پربازدید ترین جاذبه گردشگری در کشور
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده با بیان اینکه کشور ایران با دارابودن آثار ثبت شده جهانی از جمله ستاره دارترین مقاصد گردشگری دنیاست افزود در این میان ستاره های فارس، مورد توجه خاص ایرانیان و جهانیان می باشند که مجموعه پاسارگاد، تخت جمشید محور ساسانی‌ و دیگر آثار باستانی فارس از این جمله‌اند.

وی با اشاره به اینکه معمولا ملاک آمار گردشگران نوروزی را تعداد بلیط‌های فروش رفته در ورودی مناطق گردشگری تعیین میکند خاطرنشان کرد در برخی اماکن از جمله مجموعه زندیه، امکان چنین شمارشی وجود ندارد وگرنه شواهد نشان میدهد بازدید از این مجموعه از حافظیه بیشتر است.

فرخ زاده ادامه داد:  تجمع آثار ارزشمند زندیه در کنار هم از بازار، مسجد و حمام وکیل گرفته تا امارت کلاه فرنگی و ارگ، گردشگران بی شماری را به آنجا می‌کشاند و این مجموعه میتواند بعنوان یکی از آثار شناخته شده و منحصر به فرد ایران و خاورمیانه ثبت جهانی گردد و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده است.

معاون گردشگری استانداری افزود:  کافی است سری به بازار وکیل شیراز بزنیم، بازاری که ضمن دارا بودن معماری ایرانی و اسلامی یکی از بنگاههای بزرگ اقتصادی عصر خود بوده و هم اکنون نیز این کارکرد خود را حفظ نموده و نه تنها یک اثر ملی است بلکه عرضه صنایع دستی منحصر به فرد در آنجا و تنوع کالا و رفع نیازهای سوغات این مکان رو مورد توجه خاص گردشگران نوروزی قرار داده است.

فرخ زاده تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم بیست و هفتمین ستاره آثار ثبت جهانی در کشور ایران را به نام مجموعه زندیه ثبت و شیراز و فارس را هر چه بیشتر در دید جهانی قرارداده و از فواید اعتباری این کنوانسیون جهانی بهره مند گردیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما