۰
plusresetminus
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس:

نگاه متوازن به توسعه مناطق محروم ، اولویت دولت در فارس است

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای زدودن غبار محرومیت از نقاط مختلف استان ، بیان کرد: نگاه متوازن به توسعه مناطق محروم اولویت دولت در استان است و در این زمینه گام بر‌می‌دارد.
نگاه متوازن به توسعه مناطق محروم ، اولویت دولت در فارس است
به گزارش حافظ خبر،  اسماعیل محبی پور معاون استاندار در آیین تکریم و معارفه فرماندار سرچهان ، به ظرفیت‌ها و محرومیت‌های این شهرستان تازه تاسیس در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ اجرایی استان و شهرستان باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت‌ها در این شهرستان تلاش کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای شهرستان سرچهان گفت : شهدا جان خود در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز امنیت ، آرامش ، آسایش ، تلاش ، تحصیل و زندگی ، جاری و ساری باشد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برفراز باقی بماند.

محبی‌پور با تبریک فرا رسیدن سال 1402 و ماه مبارک رمضان افزود: 2 نگاه به دنیا وجود دارد که شامل نگاه‌های مادی و معناگرا است.
وی یادآور شد: نگاه مادی این است که انسان در این دنیا از حداکثر ظرفیت‌ ها و مواهب دنیوی استفاده کند و خوش باشد و هرچقدر بتواند بدست بیاورد و تصرف کند اما نگاه معناگرا بر این اساس است که دنیا مسیری برای رسیدن به آخرتی است و انتها ندارد یعنی نه انتهای آن مشخص است و نه محدود است به محدودیت‌هایی که ما در این دنیا با آن مواجه هستیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به روزه‌داری مردم در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این ایام گرسنگی و تشنگی می‌کشیم اما ساعتی نمی‌گذرد که بعد از افطار از لطف و نعمات الهی بهره‌مند می‌شویم و احساس می‌کنیم از خوردن و آشامیدن سنگین شده ایم. 

محبی‌پور افزود: فرمول کار دنیا به این صورت است که هم نیازهای دنیا یک نیازهای بسیار محدودی است و هم رفع کردن آن بسیار آسان است البته طمع انسان ، طمع بزرگی است و چه بسا انسان هنوز لقمه را فرو نبرده چشمش به دنبال لقمه بعدی است و هنوز دستاورد مادی به دست نیاورده به فکر دستاورد بعدی است.

وی ادامه داد: آن چیزی که در نگاه معنا گرا وجود دارد ، این است که خودمان را محدود به چارچوب دستورات الهی ببینیم و اگر قرار است از مواهب دنیا استفاده کنیم برای رسیدن به مقام قرب الهی باشد.
وی اضافه کرد: در نگاه معناگرا آن چیزی که خداوند دستور داده ، محور است و بایدها و نبایدهای الهی مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: امیدواریم خداوند در ماه مبارک رمضان به ما فرصت دهد بیشتر فکر کنیم چرا که از بهترین عبادت‌ها ، فکر کردن است؛ باید فکر کنیم که چه کردیم و عمرمان را به چه شکلی گذراندیم و در چه مسیری قرار گرفتیم که این ما را به نقطه ایده‌آلی که خداوند مدنظرش است نزدیک می کند.

محبی‌پور افزود: شهدای ما این ویژگی را داشتند و فهمدیدند و یک شبه ره صد ساله را رفتند.
وی ادامه داد: برای انسان هیچ چیز دور از دسترس نیست ، اگر یک زمانی حرف از شهدا می‌زدیم و می‌گفتیم در هشت سال دفاع مقدس عده‌ای شهید شدند برای نسلی مثل یک رویا بود اما دیدیم در گذر زمان فرصت‌هایی پیش می‌آید که بعضی از جوانان دهه هفتادی هم به شهادت می‌رسند و شهدای مدافع امنیت ، حرم و سلامت از جمله این شهدا بودند.

وی اضافه کرد: این فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان برای ما فراهم‌تر است و امیدواریم خداوند به ما تفضل کند و راه را بهتر از گذشته به ما نشان دهد.

 در این آیین از زحمات و تلاش‌های مهدی مرادی تقدیر و حجت علی سلیمی به عنوان سرپرست فرمانداری سرچهان معرفی شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۱۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما