رئیس سازمان جهاد سازندگی :

مردمی کردن اقتصاد با صندوق های قرض الحسنه

23 ارديبهشت 1402 ساعت 9:38

گزارشگر : منیره خسروبیگ

اسماعیل قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده اند بیان داشت:  جهادگران در وقایع و حوادث مختلف مانند دوران کرونا یا حوادث طبیعی و رخ دادهای اجتماعی در سراسر نقاط استان فارس مشغول خدمت رسانی و کمک رسانی بوده اند.


به گزارش حافظ خبر،  وی با اشاره به تنوع خدمات رسانی گروه های جهادی از جمله کمک مومنانه، جهاد آبرسانی، اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و اشتغال زایی، آبخیز داری و آبخوان داری، ساخت مسکن محرومین و ... گفت: مناطق مورد هدف فعالیت های گروه های جهادی مناطق محروم و کم برخوردار بویژه روستاها، حاشیه شهرهاست و به دنبال حل مسائل مشکلات این مناطق با رویکرد حل مسئله هستند.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس با اشاره به مهمترین پروژه های عمرانی اجرا شده توسط گروه های جهادی بیان داشت: در طرح آبخیز تا جالیز که در سال جاری اجرایی خواهد شد در 19 شهرستان طرح آبخیز داری و آبخوان داری و در 18 شهرستان طرح احیاء قنوات عملیاتی می گردد.

وی در خصوص پروژه های ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز گفت: در سال گذشته  534 واحد مسکونی تحویل مددجویان عزیز شد و امسال نیز این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی ( ره) و بنیاد مسکن ادامه پیدا خواهد کرد تا هیچ مددجوی در استان فارس نباشد که از داشتن مسکن و سرپناه محروم باشند.

قزل سفلی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و اشتغال زایی گفت: بیش از 1800 صندوق قرض الحسنه بسیج در سراسر استان و 198 تعاونی شکل گرفته است  و با مدیریت مالی این صندوق ها و با توانمند سازی و تسهیلگری 3 هزار 100 فرصت شغلی خرد و خانگی فراهم شده است. الگوی صندوق های قرض الحسنه بسیج و تعاونی های اشتغال زای بسیج بستری برای مردمی کردن اقتصاد است که امسال نیز با خوشه بندی و تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در پایدار سازی مشاغل خرد و کوچک و خانگی ایجاد شده تلاش خواهیم کرد.


کد مطلب: 27353

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27353/مردمی-کردن-اقتصاد-صندوق-های-قرض-الحسنه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir