معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز :

آغاز به کار عملیات اجرایی سه پروژه ترافیک شهری

31 ارديبهشت 1402 ساعت 9:48

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز به کار همزمان عملیات اجرایی سه پروژه مهم ترافیک شهری همزمان با هفته شیراز با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک گفت:  آغاز به کار پروژه نصب و راه اندازی ۱۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی در بزرگراه‌های شیراز، مکانیزاسیون 13 پارکینگ روباز و انجام مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی حمل و نقل ریلی  با اعتبار 280 میلیارد ریال از پروژه های ترافیکی مهم در هفته شیراز است.

وی بابیان اینکه هم اکنون ۶۲ سامانه ثبت تخلف هوشمند در شیراز فعال است، ادامه داد: با نصب و راه اندازی ۱۸ سامانه ثبت تخلف رانندگی با اعتباری بالغ بر 111 میلیارد ریال که چهار ماه به طول خواهد انجامید، تعداد سامانه‌های ثبت تخلف در شیراز به ۸۰ سامانه خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال و با اجرای دیگر پروژه‌های ثبت تخلف، تعداد سامانه‌های ثبت تخلف هوشمند به ۱۲۷ سامانه خواهد رسید، اضافه کرد: نوسازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف هوشمند در بزرگراه‌های شیراز در دو سال گذشته میزان تصادفات منجر به فوت را ۳۰ درصد کاهش داده است که دستاورد بزرگی در بحث حمل و نقل در شیراز است.
 
شه‌دوست شیرازی افزود: این سامانه‌ها تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، عدم بستن کمربند ایمنی و نداشتن معاینه فنی را برای خودروهای متخلف از طریق تکنولوژی‌های پردازش تصویری یا راداری ثبت کرده و با صدور قبض جریمه هوشمند مانع از تکرار اینگونه تخلفات می‌شوند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه  تسهیل ارائه خدمات در پارکینگها به شهروندان از اولیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز محسوب می شود، عنوان کرد: طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی سطح شهر و مکانیزاسیون ۱۳ پارکینگ روباز متعلق به شهرداری شیراز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی اظهار کرد: پروژه مکانیزاسیون ۱۳ پارکینگ روباز شهری با هدف جلب رضایت شهروندان در زمینه محاسبه میزان حضور، محاسبه میزان زمان استفاده از پارکینگ برای هر خودرو و نیز محاسبه میزان حق اجاره ساعتی پارکینگ ، با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال ظرف مدت چهار ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی نیز از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: پروژه هوشمندسازی سه پارکینگ طبقاتی طالقانی، نشاط و هدایت با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال هم اکنون در حال اجراست و انتظار می‌رود این پروژه نیمه اول امسال به اتمام برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: فاز مکانیزاسیون این سه پارکینگ طبقاتی هم اکنون به اتمام رسیده و در حال اجرای فاز هوشمندسازی است، همچنین پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌های طبقاتی خلدبرین، فخرآباد و حضرتی نیز در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری وارد فاز اجرایی شود.

هادی شه دوست شیرازی در ادامه گزارش خود به انجام مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی حمل و نقل ریلی اشاره و در بیان جزییات آن افزود: شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر شیراز، يك طرح مادر در اين حوزه است كه پيش از اين به مرحله تصویب رسیده است و تمامي انواع حمل و نقل در شهر را شامل مي شود ولي اين طرح كه در آن به كليات موضوع پرداخته شده براي عملياتي شدن نيازمند انجام مطالعات تفصيلي مي باشد.

وی گفت: مطالعات جامع حمل و نقل با مقیاس 1 با 20هزار کلانشهر شیراز را به صورت کلی و از لحاظ برنامه ریزی حمل و نقلی پایش کرده است اما مطالعات تفصیلی به صورت جزی تر و با مقایس 1 به دو هزار به مطالعه سیستم های حمل و نقل می پردازد.

معاون شهرداری شیراز انجام مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یا ضابطه 777 را با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در حال اجرا اعلام کرد و ابراز داشت: با انجام این طرح سیستم های حمل و نقل ریلی، BRT یا اتوبوس های تند رو، تراموا، اتوبوس های واحد، تاکسی، مینی بوس و حتی دوچرخه به صورت یک سیستم یکپارچه با یکدیگر پیوند می خورند.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز


کد مطلب: 27391

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27391/آغاز-کار-عملیات-اجرایی-سه-پروژه-ترافیک-شهری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir