معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز :

انجام آماربرداری مطالعات طرح تفصیلی حمل و نقل همگانی

2 خرداد 1402 ساعت 11:47

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز  از اجرایی‌شدن طرح آمارگیری مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی خطوط ریلی  این کلانشهردر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، هادی شه دوست شیرازی اظهار کرد: مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی و امکان سنجی خطوط ریلی به منظور عملیاتی شدن نتایج طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر شیراز که  به عنوان يك سند فرادست حمل ونقل شهری است، در معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال پیگیری میباشد. این مطالعه  در مقیاسی کوچک تر  از طرح مطالعات جامع به طراحی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز می پردازد. 

وی با اشاره به اهمیت این مطالعات، افزود: دریافت سهم پرداختی دولت برای اجرا و تکمیل  پروژه‌های حمل‌ونقلی همچون خطوط مترو، و اتوبوس و ...،تصمیم گیری درخصوص پروژه‌های مرتبط با شبکه معابر،تسهیل در حمل و نقل درون شهری وافزایش ایمنی سفر های درون شهری و حفظ هوای پاک در کلانشهر شیراز منوط به اجرای مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی است .

 از الزامات انجام این مطالعه عملیات آماربرداری در اردیبهشت ماه است که با پیگیری های انجام شده این مهم در اردیبهشت ماه سال جاری رقم خورد.


وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آینده حمل‌ونقل شهر شیراز، توسعه و بازنگری خیابان‌های شهر و برنامه‌ریزی خطوط جدید مترو و اتوبوس از جمله اهداف این آمارگیری است.

شه دوست شیرازی در خصوص روند اجرای این طرح، گفت: آمار برداری باید یک روز عادی در آبان یا اردیبهشت ماه انجام شود و در این فرایند زمان خروج و ورود اتوبوس ها به پایانه ها، ساعات پرکار و حرکت خطوط مترو، زمان بندی چراغ های راهنما، آمار میزان و اهداف شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ... بررسی و براساس آن نیازهای حمل و نقل شهروندان احصا و برنامه ریزی جهت تعریف و اجرای پروژهای حمل و نقلی مورد نیاز کلانشهر شیراز  با بهترین عملکرد صورت می گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از همه شهروندان گرامی که در ا طرح آماربرداری با آمارگیران پرتلاش همکاری نموده اندتشکر و قدردان کرد.

 


کد مطلب: 27407

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27407/انجام-آماربرداری-مطالعات-طرح-تفصیلی-حمل-نقل-همگانی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir