۰
plusresetminus
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز :

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۶
با انقعاد تفاهم نامه تامین مالی میان بانک شهر و شهرداری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به کمک ناوگان شهری کلانشهر شیراز می آیند.
اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری
به گزارش حافظ خبر، تفاهم نامه تامین مالی فی ما بین بانک شهر و شهرداری شیراز با هدف خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با حضور شهردار شیراز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک ، مدیر عامل بانک شهر و رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر منعقد شد.

هادی شه دوست شیرازی عنوان کرد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی هم در حوزه نوسازی و هم در حوزه بازسازی به صورت هم‌زمان اقدام کرده و آینده روشنی را با بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش سوخت و تحقق هوای پاک برای شهر شیراز رقم خواهیم زد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه همکاری بانک شهر و شهرداری شیراز و با توجه به پیگیری های صورت گرفته در معاونت حمل و نقل و ترافیک، قرارداد تامین منابع مالی خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ارزش سه هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان با بانک شهرمنعقد شد.

به گفته شه دوست شیرازی: با انعقاد این تفاهم نامه و بهره مندی از ظرفیت ها و منابع مالی بانک شهر در جهت خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، خدمات رسانی به شهروندان شیرازی توسعه و شتاب خواهد گرفت.

معاون شهرداری شیراز افزود: طبق توافق صورت گرفته در این قرارداد با  مشخصات فنی تایید شده و مورد نظر شهرداری شیراز منابع مالی از طریق بانک شهر تامین و خرید پانصد دستگاه اتوبوس به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد گرفت.

هادی شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه شهر شیراز جوان ترین ناوگان حمل و تقل اتوبوس را در کشور داراست عنوان کرد:  در حال حاضر ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در کلانشهر شیراز  به شهروندان خدمات رسانی می کنند اما با توجه به اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی جهت رفاه شهروندان خرید اتوبوس های جدید در دستور کار قرار گرفت و در سال گذشته نیز 120 دستگاه اتوبوس خریداری که تا کنون 30 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه و تعداد باقی مانده به تدریج با توجه به آماده سازی شرکت مربوطه به شهر شیراز وارد می شود.

به گفته شه دوست شیرازی ؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین در راستایی اجرای شدن طرح « حمل و نقل درون شهري عمومي و پاك » با هدف کاهش مصرف سوخت از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری فرسوده و جایگزینی با ناوگان برقی و توسعه به‌کارگیری شیوه‌های حمل و نقل اشتراکی دوستدار محیط زیست گام موثری در تحقق هوای پاک برمی دارد.

 این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در امر خدمات‌رسانی به شهروندان به صورت جهادی تلاش خواهیم کرد، قطعا این اقدامات نیاز شهروندان در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی را رفع میکند.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما