دیدار دوجانبه معاون شهردار شیراز و نماینده شهردار مسقط :

دیپلماسی شهری فعال شهرداری شیراز در ارتباط با کشورهای همسایه

5 خرداد 1402 ساعت 18:13

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در دیدار دوجانبه با نماینده شهردار مسقط با اشاره به دیپلماسی شهری فعال مدیریت شهری بر پیگیری خواهرخواندگی "شیراز-مسقط" و تقویت زیرساخت‌های گردشگری درمانی تأکید کرد.


به گزارش حافظ خبر، در راستای رویداد بزرگ "دومین همایش سالانه توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز" دیدار دوجانبه معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز و نماینده شهرداری مسقط برگزار شد.

معاون شهردار شیراز در این دیدار به قدمت تاریخی این کلان‌شهر اشاره و اظهار کرد: شهرداری شیراز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که دیپلماسی شهری همواره از مهمترین اقدامات و اولویت‌های مدیریت شهری بوده و به دنبال تعامل با کشورهای همسایه بوده است.

حمیدرضا اسماعیلی با تصریح بر ارتباط  ایران و عمان به‌عنوان دو کشور دوست و همسایه بر ارتباطات شیراز و مسقط نیز تأکيد کرد. 

او با اشاره به ارتباطات و خواهرخواندگی‌های متعددی که کلان‌شهر شیراز با کشورهایی از قاره‌های مختلف دارد، خواستار عقد خواهرخواندگی "شیراز- مسقط" و مراودات در این زمینه شد.  

این مقام اقتصادی در مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز به ظرفیت‌های دوسویه در مراودات مختلف و خطوط پروازی که بین این دو شهر در جریان است، به مبحث گردشگری درمانی نیز اشاره و بیان کرد: این فرصت را دراختیار شهرداری مسقط برای تقویت گردشگری درمانی در این کلان‌شهر قرار می‌دهیم.

مدیرکل ولایت بوشر (از شهرستان‌های استان مسقط) که به عنوان نماینده شهردار مسقط در این دیدار حضور داشت، نیز به مطالعه درباره شیراز اشاره و بر قدمت تاریخی این کلان‌شهر تأکید و اظهار کرد: شهرداری مسقط نیز قدمت بیش از ۱۰۰ ساله دارد و در این راستا خواستار همکاری در زمینه سیما و منظر شهری هستیم.

ناصر بن سالم بن محمد السعدی با بیان اینکه از قدیم‌الایام از حمایت‌های ایران در زمینه‌های مختلف برخوردار بوده‌ایم، به خطوط هوایی که بین شیراز و مسقط وجود دارد، اشاره و تصریح کرد: عمانی‌ها به دلیل تشابه فرهنگ، شیراز را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند و از فرصت‌هایی نظیر درمانی در این کلان‌شهر بهره ‌می‌برند.

او مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری درمانی در کلان‌شهر شیراز را ایده ارزنده‌ای دانست که باید تقویت شود.

نماینده شهردار مسقط نیز بر بحث خواهرخواندگی این دو شهر تأکید کرد.


کد مطلب: 27418

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27418/دیپلماسی-شهری-فعال-شهرداری-شیراز-ارتباط-کشورهای-همسایه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir