۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

حمایت مدیریت شهری از بانوان سرپرست خانوار 

تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۹
شهردار کلان‌شهر شيراز با بیان اینکه مديريت شهری دردمند بانوان سرپرست خانوار است، گفت: این مطالبه شورای اسلامی شهر بوده و همه باید برای حمایت از این قشر همکاری کنند.
حمایت مدیریت شهری از بانوان سرپرست خانوار 
به گزارش حافظ خبر، مهدی طاهری در همایش انگیزشی بانوان سرپرست خانوار که با حضور مدیریت شهری و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار شد، با بیان اینکه نباید موضوع حوزه کار بانوان خودسرپرست به‌عنوان یک برنامه مقطعی پرداخته شود، اظهار کرد: این یک مسئله سیستمی و ساختاری و در تکمیل چرخه اشتغال است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اگر مباحثی مانند تولید و خدمات را به‌عنوان دو مقوله جدا از یکدیگر تصور کنیم، وسیله مورد بحث ما تولید را در برمی‌گیرد و در بخش خدمات این موضوع کمتر احساس می‌شود.

او بیان کرد: در بخش تولید، فهرست‌های بسیاری وجود دارد که وقتی به این مقوله ورود می‌شود، همت بسیار است؛ اما در بحث بازار و فروش تولیدات، برنامه‌ریزی اصولی انجام نشده و این موجبات دغدغه تولیدکنندگان است. 

این مقام ارشد پارلمان شهری شیراز اضافه کرد: اگر در چرخه کار مدیریت بازار در نظر گرفته نشود و به نقص ساختاری رابطه بین تولیدات و بازار پرداخته نشود، این تلاش‌ها بیهوده است و به سرانجام نخواهد رسید.

طاهری با تأکید در خصوص آینده‌نگری در هر پروژه و مدیریت زنجیره‌ای تولید تا فروش گفت: این درد را نباید به‌صورت مقطعی و فقط یک درد نگریست، بلکه باید با درایت و دغدغه اصلی کار در نظر گرفت و دستگاه‌های اجرایی نیز باید متولی باشند و راهکارهای اصولی ارائه دهند.

او با بیان اینکه باید به بازار فروش هر محصول قبل از ایجاد کارگاه اندیشیده شود، تصریح کرد: برای رسیدن به این موضوع برنامه‌ریزی ابتدایی بسیار مهم است و نیاز به فکر، تدبیر و ساختار اصولی عملیاتی و اجرایی شدن  دارد‌.

شهردار شیراز بیان کرد: کسی که خودسرپرست می‌شود، شاید کمترین تقصیر را در این خودسرپرستی داشته باشد که بخشی از این تقصیر بر عهده جامعه و بخشی بر عهده خانواده است؛ مگر یک زن چقدر توانایی دارد که باید همه مسؤولیت خانواده را بر دوش بکشد و درآمد کسب کند.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: وظیفه همه است که این مشکلات را حل کنیم و این مطالبه شورای اسلامی شهر است و همه باید برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار همکاری کنند.

ا‌و با بیان اینکه در دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری، ۸۰ درصد از عملکرد سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری‌های کوچک است، تصریح کرد: مشاغل زودبازده رمز موفقیت است؛ چراکه این مشاغل، ساختار و سیستم نمی‌خواهند.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز از رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر خواست تا پیگیر جدی این موضوع شود و افزود: این موضوع به‌صورت مصوبه‌، علاوه بر شهرداری برای تمام نهاد‌ها نیز به تصویب برسد.

شهردار شیراز به مذاکره برای دریافت تسهیلات بانکی و راه‌اندازی مشاغل خانگی برای بانوان سرپرست خانوار اشاره و عنوان کرد: شهرداری از نمایشگاه‌های فصلی این قشر حمایت  می‌کند.

اسدی با بیان اینکه مديريت شهری دردمند بانوان سرپرست خانوار و همه کسانی است که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: وظیفه همه ما هست تا پای کار آئیم.

 او با اشاره‌ به وجود دغدغه‌ در همه نهادها بیان کرد: یک محوریت لازم است تا هدفگذاری کنیم و ظرف چند سال مشکلات بانوان خودسرپرست را کم و حل کنیم.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با توجه به نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب به زنان، اظهار کرد: در تصمیماتی که در این کمیته، برای محرومیت‌زدایی گرفته می‌شود، نگاه ویژه‌ای به زن است.

سیده مریم حسینی با بیان اینکه این همایش حاصل زحمات دستگاه‌های مختلفی است‌، تصریح کرد: در جلسات نخست، دستگاه‌ها و نهادهایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و آموزش و پرورش، طرح‌های خوبی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داشتند، اما تنها بودند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با آسیب‌های نوظهوری که دشمن به‌وجود  می‌آورد، عنوان کرد: این امر زنگ خطری است که مدیران ما باید به آن آگاه باشند که چه مشکلاتی خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از بانوان ما سختی روزگار را به تنهایی می‌گذرانند، 
عنوان کرد: زن در خانواده باید آرامش روحی و‌ روانی داشته باشد.

او بیان کرد: اگر زن در مکان کاری خود کم گرفته شود و تحقیر شود، قطعا نمی‌نواند کدبانوی خوبی باشد.

به گفته رئيس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز؛ زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت مالی نیستند، آنان باید از لحاظ توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حمایت شوند، مهارت بیاموزند و به استقلال مالی برسند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۴۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما