شهرداری و شورای شهر :

اقلیم شهری هر جغرافیا براساس نحوه زیست آن خطه مدنظر قرار گیرد

13 خرداد 1402 ساعت 9:22

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، محیط زیست را از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلان‌شهرها دانست و گفت: اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد. 


به گزارش حافظ خبر، مهدی طاهری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شیراز اظهار کرد: ما وارثان مهندسی سابق شهرها هستیم.

به گفته این مقام ارشد پارلمان شهری در کلان‌شهر شيراز؛ محیط زیست از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیازهای امروز کلانشهرهاست و اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیازها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد. 

او تاکید کرد: برای مطالعات اقلیم الزاما باید مطالعات هواشناسی، زمین شناسی و آب‌شناسی متفقا نجام شود و این مطالعات باید هر دوره‌ ۱۰ ساله تکرار شود، زیرا اکوسیستم شهر در طول زمان دچار تحول می‌شود و منطور از زیست بوم کارکرد اقلیم شهری و شهروند است. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: امروزه در جهت بالابردن کیفیت زندگی شهروندان باید اقدامات ما بر اساس مطالعات جامع و فراگیر انجام گیرد که ضعف این عملکرد در سراسر کلانشهرهای کشور احساس می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: باید با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، مطالعات وسیع‌تر و تکمیلی به کمک مدیریت شهری بیاید تا بتوان در محیط زیست سالم‌تر به زندگی پرداخت.


کد مطلب: 27451

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27451/اقلیم-شهری-جغرافیا-براساس-نحوه-زیست-خطه-مدنظر-قرار-گیرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir